Gå til innhold

Sliter med å forholde meg til dette. Er jeg urimelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnefar lager fortsatt et helvette når han har mulighet, fordi jeg flyttet fra han og tok fra han hans dyrebare skatt... (les; vi hadde 50/50 i starten, og nå har jeg 10 dager, han 5, på tur)

Jeg har forsøkt å endre samværsavtalen, av hensyn til barnet. Stemor sender meg sms og "inviterer" meg på besøk hos dem, for å diskutere samvær med henne.... Jeg ringer og spør hva hun lurer på, og hun forteller at de ikke ønsker samvær sånn og sånn, osv osv... Jeg poengterer at det ikke er hennes bord, men barnefar sitt. Men han ønsker ikke å snakke med meg.

Barnet begynner på skolen, barnefar uteblir første skoledag. Stemor ringer meg dagen etter for å høre om alt gikk bra....

Stemor leverer og henter barnet i bhg i 1 år, og nå skolen.

Stemor sender meg mailer om hvordan det har vært der, spør meg om ting de lurer på, osv osv. Hele tiden er det stemor som ordner opp.

Det topper seg nå når jeg får greie på at stemor skal på foreldremøte fordi barnefar ikke har så veldig lyst...

Er det greit? Altså, jeg vet jeg ikke får gjort noe med det, og jeg ville nok satt større pris på at hun stilte opp dersom barnefar ga faen fra starten av. Men han har brukt så mye tid, krefter og energi på å gjøre livet mitt surt de siste 5 åra nettopp pga at jeg flyttet, og "ødela" livet hans, at jeg vet ikke om jeg syns det er i orden.

"Hei, jeg er mammaen til XXXX"

"Hei, jeg er stemoren til XXXX"

Hvor dumt er ikke det? Eller overreagerer jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes barnefaren virker som en utrolig lite interressert far. barntes stemor synes jeg virker som om hun vil ha kontakt med dette barnet.

En ting som er viktig å huske på er at faren kan ikke sende sin nye dame på foreldresamtale alene. Noe som heter taushetsplikten. Så lenge barnet ikke er adopteret eller at hun er blitt en foresatt til dette barnet, så har hun ikke rett på informasjon av den art om barnet.

Snakk med stemora om det. Kanskje dere to sammen kan finne ut av hva som foregår

Skrevet

Er det sant? Så flott!

Han er ikke interessert, men han gjør alt han kan for å gjøre ting vanskelig for meg for å straffe meg. Det er så slitsomt

Joda, jeg ser at hun ønsker å ha kontakt. Dvs, hun hadde sagt at han skulle dra, men han hadde ikke lyst, så han ba henne gjøre det.

Jeg har ikke overhengende lyst jeg heller, men det følger jo med når man har barn i bhg og skole...

Skrevet

Når faren ikke stiller opp, må det jo være supert at stemor gjør det!

Hva er problemet?

Vil du helst at hun ikke bryr seg om ungen din?

Skrevet

Nei, selvsagt ikke 16:11, det er jo ikke problemet heller.

Problemet er at jeg ønsker at han og jeg skal samarbeide om det beste for barnet. Jeg ønsker ikke å diskutere samvær og evnt endringer rundt dette med henne. Jeg kjenner henne ikke.

Skrevet

Altså, selvsagt ønsker jeg ikke at hun IKKE skal bry seg om mitt barn, skulle det stå

Skrevet

Absolutt på tide og dra han inn på fam.kontoret til TVUNGET MEGLING. Slik som samarbeide er mellom dere nå så er 50/50 en fryktelig dårlig ide.

Snakk også med skolen/barnehagen om hvorda de oppfatter det hele..Ikke sikkert de heller setter pris på at far er så fraværende og ikke stiller opp for barnet på slike ting som en må orde når en har barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...