Gå til innhold

Jeg har en hemmelighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann tror at barna våres er fullvaksinert, men sannheten er at de ikke har fått en eneste sprøyte. Vi ble aldri enige om vi skulle vaksinere eller ikke. Til slutt giddet jeg ikke å diskutere mer og bare lot som om at vaksinene var satt etter de forskjellige kontrollene. Min mann har mange ganger "skrytt" til felles venner, at våres barn ikke reagerte på sprøytene.

Barna er nå 4 og 6 år. Er det på tide han får vite sannheten, eller skal jeg bare la det bli min hemmelighet?

Hvordan hadde dere reagert om dere fikk vite noe sånt om deres barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du mener, hvordan jeg hadde reagert dersom jeg var mann og fikk vite noe sånn om min kone? Jeg hadde blitt skuffet, foraktfull og forbannet.

Skrevet

jeg hadde lurt på hva annet du hadde holdt hemmelig..

Skrevet

Det kommer for en dag når de blir syke, da!

Skrevet

Jeg hadde blitt rasende om jeg fant ut noe slikt. han har gått rundt i så mange år og vært trygg på at barna er beskyttet mot flere sykdommer, så er det bare tull....

tenk hvis barna dine får en av disse sykdommene?

Skrevet

Hadde jeg vært mannen din hadde jeg blitt fly forbannet over at du hadde gamblet slik med mine barns helse og sporenstreks tatt kontakt med helsestasjonen for å få time til å begynne på et vaksineringsløp slik at de fikk alle vaksinene. Ikke sikker på om forholdet mitt til deg ville blitt det samme etter et slikt svik.

Skrevet

Dere ble ikke enige så du bare gjennomførte det DU mente var rett? Det syns jeg var veldig dårlig gjort av deg. Og ganske stort svik mot din mann, du må jo ha sagt noe siden han tror de er vaksinert.

Hadde min mann gjort noe slikt med våre barn hadde jeg hatt problemer med å stole på ham i etterkant.

Skrevet

Kansje best for alle parter at jeg lar det bli min hemelighet. Har hele tiden tenkt å si det til han, men har hele tiden skjøvet det foran meg. Tror ikke jeg skal satse forholdet på dette.

Skrevet

hadd jeg fått vite noe slikt om mine barn hadde jeg muligens blitt så sint at jeg hadde kastet hele gubben ut!!

Vaksine er noe jeg mener er kjempeviktig og hadde jeg da funnet ut at min mann hadde løyet om at de hadde fått den hadde det klikket for meg!!! Tenk bare dersom dere skal til utlandet, der er det faktisk viktig at mindre barn er vaksinerte!

Skrevet

Ja, du kan jo la være å si noe, men klarer du å leve med at du skjuler noe slikt for mann og barn med god samvittighet? Skjønner ikke helt det jeg.

Ja, mulig mannen din klikker om du sier det, eller får barna vaksinert, men det er jo DU som har gjort noe uærlig her og jeg syns du bør ta ansvar for det!

Skrevet

Du får bare ta straffen. Om det, gud forby, skulle skje at et av dine barn blir smittet med en alvorlig, kanskje livstruende, sykdom som det angivelig var vakinert mot, kan du ikke opprettholde løgnen for helsepersonalet. Da tipper jeg det blir samlivsbrudd på flekken. Nei, du får stramme deg opp, sende barna til besteforeldre og legge opp en strategi som forhåpentligvis ikke ender med krise i ekteskapet. F.eks kan du

- gråte og trygle om forgivelse

- Innrømme før han får sagt det at du har gjort et av de groveste svikene det er mulig å gjøre mot sin kjære

- Trygle ham om du har hans samtykke til å sette igang vaksineprogram for barna nå

og sist men ikke minst

- skamme deg. Utroskap blekner i forhold til ditt overtramp.

Skrevet

hvis du ikke sier noe nå...hva skjer dersom barna dine tråkker på spiker f.eks og d er mannen din som tar de med på legevakta. der tror alle han er vaksinert og ikke trenger påfyll...

finnes mange slike eksempler....

reiser dere noen gang til utlandet? mye kan skje.....

en ting er at du er imot vaksiner, men at mannen din ikke vet slikt er helt på trynet synes jeg. og hva med barna når de blir litt eldre, skal de fortsette å tro at de er vaksinert?

Skrevet

Anbefaler deg å få begynt på vaksinasjonsprogrammet så fort som mulig slik at barna slipper å potensielt komme i livsfare pga det du har gjort.

Skrevet

Og hva nå hvis barna får en av sykdommene de liksom skal være vaksinerte mot og det er din mann som drar på legevakta med dem og insisterer på at de er vaksinerte!? Hvor god behandling tror du barna dine kommer til å få inntil du får oppklart "misforståelsen"?

Hva om du blir syk eller dør i en trafikkulykke imorgen? Og mannen din tror at ungene er vaksinerte?

La meg snu det andre veien - hva om han nå kommer og forteller deg at han skjønte at du ikke ville vaksinere barna, så han har vært og ordna det likevel! Hvodan ville du reagert da?

Skrevet

he he, har skulle nesten tro at Du hadde vært utro. at det er et overtramt det kommer en ikke bort fra, men å sammenligne det med utroskap, det er å gå litt langt.

Skrevet

"giddet ikke"? Hvorfor er det så mange som absolutt skal flytte hit, men ikke lærer seg språket? Det norske språket er en viktig del av den norske kulturen. Lær deg det om du skal bo her i landet!

Skrevet

Har ikke tenkt på det på den måten før. Kansje han fortjener å få vit det. Jeg vet bare ikke hvordan skal få sagt det. Nå som barna er blitt så store, snakker vi ikke om vaksiner lengre.

Skrevet

Har du skjult helsekortet dere for han også da eller?

Hos oss står i alle fall datoen når de fikk vaksinen og en merkelapp på alle vaksinene de har fått.

Jeg synes du skal bite i det sure eple og fortelle han det. Ja, det kan være at han blir sint, det har han rett til, men jeg tror ikke han går i fra deg og barna pga av noe sånt.

Sier som de andre her. Tenk om noe skulle skje med barna og han tror de er vaksinert!!

Skrevet

Vil han ikke skjønne det hvis han ser i helsekortene til barna da?

Eller er de innelåst i en safe bare du har koden til?

Skrevet

Synes ærlig talt dette er verre enn utroskap.

Skrevet

Til 14:53

Nei, jeg har aldri vært utro, og tror ikke jeg kommer til å være det. Meg bekjent har ikke mannen min vært det heller. Men jeg mener veldig sterkt at utroskap (en fylleblemme, f.eks) ikke nødvendigvis er det største sviket man kan gjøre mot en partner - det finnes verre ting. Som det HI har gjort, nemlig å risikoutsette ungene mot partnerens vilje uten hans viten. Den løgnen er langt styggere enn det å holde en ubetydelig engangsaffære skjult. 14:43.

Skrevet

Etter min mening er dette mye værre en seksuelt utroskap. HI spiller med barnas helse som innsats. Dette har ikke noe å gjøre med om det er riktig eller galt å vaksinere, det kan diskuteres, men å si at de er vaksinert når de ikke er det, det er farlig.

Skulle barna bli syke vil det muligens ikke bli fanget opp i tide hvis faren forteller at de er vaksinerte. Jeg regner med at HI vil forte barna også at de er vaksinert. Da kan det til og med gi konsekvenser for fremtidige barnebarn.

Skrevet

Da skal du ihvertfall være glad for at barna dine ikke fikk kikhoste da de var under 2 år. Det kan de faktisk dø av!

Mine barn er vaksinert, men fikk likevel kikhoste. I mildere grad selvfølgelig, men for noen uker med hoste vi var igjennom! Maks 2 timer sammenhengende søvn per døgn i 6 uker. Tenk hvordan det hadde vært om de ikke var vaksinert.

Kikhoste kan man få når som helst, men det er ikke livstruende etter 2 års alder, etter som jeg har hørt.

Og alle de andre sykdommene man kan få.

Skrevet

Tror ikke dere forstår. Hun ønsker at barna skal slippe vaksiner, så tviler på at hun får dårlig samvittighet for den biten. De fleste som velger bort vaksiner gjør det etter MYE lesing om emne.

Skrevet

Det er jo faktisk farlig at mannen din ikke er klar over at ungene ikke er vaksinert..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...