lille oscar + bebis Skrevet 8. september 2010 #1 Skrevet 8. september 2010 Hei!! Jeg var hos jordmor i slutten av august. hun målte et uvanlig stort symfysemål på meg, og konkluderte med at jeg enten er lenger på vei eller at det er to inni der. Ongen vokser jo ikke så mye individuelt så tidlig. Siden jeg har litt magefett så slo hun tilogmed av en cm.... jeg tenker, hu har jo målt andre mager med fett på! så det kan jo ikke alene være grunnen til dette store symfysemålet. Uansett så vet jeg at det MAX er snakk om 2 uker lenger enn det vi tror... men jeg har allikvel innstilt meg på tvillinger, selv om jeg vet at det ikke er lurt! Tror at 1 oktober ultralyddagen blir trist om det bare er en, og sånn skal det ikke være!!! Men dere tvillingmammaer! kjenner dere dere igjen?? Kan dere bekrefte min STERKE intuisjon på at det er tvilinger??? Hadde dere unormalt stort symfysemål så tidlig? Fortell!!! er ca uke 16 nå
ungmortil3 Skrevet 8. september 2010 #2 Skrevet 8. september 2010 Jeg er gravid med tvillinger, har termin i februarm men kan ikke svare helt på spm litt. Jeg fannt nemelig ut at jeg var gravid med tvillinger allerede i uke 9, da hadde jeg ikke blitt målt noe sf mål av tidligere, fannt ut via ul. Jeg begynnte iallefall og få mage allerede i uke 8. Jeg kan samenligne en del med min venninne side hun er gravid kun 2 uker mer enn meg og med en. Da jeg i uke 15 var på sv.kontroll hadde livmoren min vokst til ca 3 - 4 cm over navlen, da lå hennes 3 - 4 cm under navlen. Har også hatt en venninne som hare gått gravid og trudd det var tvillinger, hun hadde nemelig et veldig stort sf mål veldig tidlig + at jordmoren hørte fl på begge sider av magen på samme sv.kontroll. Hun hadde bare et inni der, men grunnen til det høye sf målet var fordi hun hadde en god del forstervann. Selvom jeg ikke kunne svare helt på akkurat det du spurte om så håper jeg det var til noe hjelp . Å foresten.. dersom jeg var deg tror jeg at jeg hadde prøvd og fått til en tidlig ul. Er du gravid med tvillinger er det greit og få rede på det tidligst mulig (tenker iallefall jeg). .
Luna har født. Skrevet 9. september 2010 #3 Skrevet 9. september 2010 Jeger ikke gravid med to, men opplevde det samme som deg. Stort mål tidlig. Jordmor mente at det var enten to eller at jeg var kommet lenger. Det er bare 1 og jeg er fortsatt stor i målene. Uke 29 Håper for din del at det blir akkurat slik du ønsker, men ike skru opp helt forhåpningene:) Masse lykke til på ferden:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå