Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #1 Skrevet 8. september 2010 er gravid, snart 30 uker på vei og sliter på jobb og med kjempe vond rygg. har mange løft på jobb og ikke mulig for tilrettelegging. har en 3åring hjemme også som ikke får noe av mammas enrgi for jeg er totalt utslitt! sover ikke om natta pga ryggen. har i natt vært oppe 3 timer tilsammen.. ringte og sa fra til jobb om dette i går kveld og sa jeg skulle til legen i dag og da kanskje får en sykemelding. ringte legen i dag og han har ikke ledig før på fredag, han spurte hva d gjaldt, og jeg sa d som d var. da sa han at jeg fikk komme på fredag så fikk vi bare se tilbake på datoen hvis jeg ikke greide mer.. mener han at jeg blir sykmeldt fra i dag da?? jeg har uansett bestemt meg for å bli hjemme til legetimern og avklart dette med jobb. noen som vet??
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #2 Skrevet 8. september 2010 Han kan sykemelde deg fra den dagen du tok kontakt med legesenteret.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #3 Skrevet 8. september 2010 Ja jeg har fått tilbakestillt sykemelding. Men bare vært for en dag da. Nå kan du jo ha egenmelding likevel, og får betalt for den også. Så det er nok ikke noe å bekymre seg for:)
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #4 Skrevet 8. september 2010 Du skal få tilbakeskrevet sm fra den dagen du ringer om det. Det er dettte mange gjør feil at de tror de kan ringe på et senere tidspunkt og få tilbakeskrevet hele den perioden de har vært syke!
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #5 Skrevet 8. september 2010 ok, takk for svar damer:) er så greit med dette forumet!!
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #6 Skrevet 8. september 2010 Ja, han kan skrive tilbake sykemeldingen siden du tok kontakt i dag. Det er jo ikke din skyld at han ikke har ledig før til fredag, men du har jo vært syk siden i dag siden det er i dag du tok kontakt. Ringte legen i dag fordi formen er elendig, jeg slet med sv.skaps forgiftning sist og ville sjekke blodtrykket. Fikk komme inn i dag, og ble sykemeldt. Hun spurte om hun skulle sette i dag eller i går som første dag i sykemeldingen. Så det er fullt mulig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå