Gå til innhold

Hvor lang tid før termin blir keisersnitt utført?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde keisersnitt 8 dager før termin...Synes det var litt lite,men det gikk nå bra!=)

Skrevet

kmmer veldig an på grunnen til KS

Jeg hadde en uke før termin... (Men ble akutt tre uker før, så da tok de henne)

Skrevet

jeg får keisersnitt nå pga traumatisk fødsel forrige gang.. en uke før? jøss,det var ikke mye!

Skrevet

Ble satt opp 1 uke før termin, men hun ble tatt 8 dager før termin siden fødselen startet da.

Når ks blir satt opp kommer an på forrige fødsler, når de startet i forhold til termin. Min første ble satt i gang på termin, derfor fikk jeg time 7 dager før termin.

Venninna mi fødte før termin med første og fikk ks 11 dager før termin med nr. 2.

Det vanligste er 7-10 dager før termin.

Skrevet

hmmm... jeg fødte 10 dager etter termin.... så da blir det vel ikke så tidlig da!

Skrevet

Spørs på årsaken til keisersnit..ER det pga morkaken ligger foran åpning, vil jeg tro de tar det i god tid,- likeledes hvis ungen f.eks har "innvoller" utenpå kroppen eller annen diagnose som "farliggjør" vanlig fødsel for barn og/eller mor.

Men mindre "farlige" årsaker, som for smalt bekken (som ikke er krise om fødsel starter av seg selv stort sett), fødselsangst, mye revning og skder første gang (igjen, litt avhengig av omfanget og resultat av evt skader) osv så legger de nok keisersnittdato så nært opp til termindato som mulig....Ja, med hensyn til evt historikk når det komer til fødselr før/etter termin :o)

Er det ikke 3-4 uker før ved morkake foran åpning da? EN evt fødsel i slike tilfeller kan føre til døden på sekunder, både for mor og barn.....

Skrevet

ok,takk for svar alle sammen =) men, kan jeg være våken? er det full narkose?

Skrevet

Oi, bra jeg ikke hadde KS da.. Fødte 12 dager før termin.

Skrevet

I utgangspunktet vil du være våken, ja. Spinal- eller epiduralbedøvelse. Veldig sjelden de bruker narkose ved planlagte ks.

Ved sykehuset her er det 7-10 dager før. Men jordmor sier jeg vil bli satt opp 14 dager før termin, siden fødselen startet 14 dager før sist... Men gjenstår å se hva legen sier, selvsagt.

Skrevet

1-2 uker, praksis varierer ved de ulike sykehusene. Jeg hadde 11 dager før temrin (UNN).

Skrevet

Jeg var lys våken, spinalbedøvelse. Pappaen var inne hele tiden. Fikk barnet rett opp til meg, og de tok ham bare ut noen få minutter for å få K-vitaminsprøyte etc.

Skrevet

Tok keisersnitt 2 og en halv uke før termin. Men fikk ks-dato 8 dager før termin.

Skrevet

Ingenting å grue seg for :)

Tok KS på Tønsberg (så at du var fra Horten, så du skal vel mest antagelig ta det på SIV du også?) Og de var kjempesnille! Forklarte alt i forkant og guidet meg "all the way"!

Lykke til. Det går kjempebra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...