Gå til innhold

Leverte i barnehagen i dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vondt av alle ettåringene som er forvirret og lei seg.....

Og at datteren min får svi litt for det, for det er jo ikke noe tid til de "store" småbarna siden alle de andre må trøstes...... (jada hun leker fint selv og med de andre "store", men håper de rekker å leste boka de lovte henne i går)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det gjør de sikkert:-) Bhgpersonal har en veldig god egenskap:-) de er flinke til å se alle barn. i begynnelsen av et barnehageår tar de nye aller minste mye plass, men de "store" småbarna lærer masse av dette. De blir plutselig veldig store og mange blir stolte over at de nå er de "store" barna på lille avdelingen:-)

Jeg er sikker på at du hadde reagert veldig negativt hvis du så at de lot de minste som er forvirret og lei seg være alene. Bhgpersonalet har en annen måte å være med barna våre på, men det betyr ikke at de ikke ser de:-)

Skrevet

Har selv en ettåring som trenger en del trøst om morgenen. Men gråten går jo over ganske raskt. Så jeg tror nok at oppmerksomheten til de voksne blir mer fordelt mellom ungene litt utover dagen, selv om de minste får mest i forbindelse med levering.

Skrevet

Jeg leverte 9.30......

og det var ikke noe bedre da jeg hentet i går....

OG - personalet i barnehagen er dyktige!

Min "store" snuppe begynte også i barnehagen nettopp for første gang. Hun lærer sikkert noe av dette, men jeg ser ikke at det blir så veldig positiv læring av at de gangene hun (og de andre store) skal få litt oppmerksomhet, så blir det stadig avbrutt av småtroll som hyler......

Skrevet

Jeg tror det er bare slik det er, godta det eller ikke. Små barn trenger litt ekstra av og til ;) Reagerer ikke på det i min barnehage. Barnehagepersonellet gjør så godt de kan ;)

Skrevet

Men det er jo DET som er bra! Barn MÅ lære seg at man ikke alltid kan få oppmerksomhet først.:At man ikke alltid får viljen sin og at de minste trenger mer hjelp osv osv.. Samtidig som de ved uhell, skader og "triste episoder" VET at voksen kommer til for hjelp pg trøst..

Om de alltid får oppmerksomhet fra en voksen, om de alltid blir hørt, alltid får hjelp med en gang de trenger det,- ja da blir de bortskjemt og lærer seg at "jeg er viktigst":.....De små barna TRENGER mer oppmerksomhet enn større fordi de ikke er gamle nok til å helt forstå at mamma kommer og henter de om litt...De har kanskje også igjen og lære at om man slår seg, så GÅR det over, en større unge VET det, skal jo seff også få trøst, men på en annen måte enn en 1åring som slår seg og tror detkommer til å gjøre vondt "resten av livet":...

Det er litt av den elemtære læring i barnehage det, og det som gjør det sundt for unger og være der (ikke nødvendigvis 9 timer hver dag fra 10 timer....), tilnærmer barneoppdragelsen til slik det har vært til "alle tider".......Barna leker og "greier seg selv" under OPPSYN av voksne slik at de er trygge og ikke tråkker over andre barns grenser osv osv..SAmtidig har de i barnehagen en pedagogisk tilnærming til sosiale liv og skole...

Skrevet

Æhhh hovedmeningen med innlegget mittt var at jeg hadde vondt av alle ettåringene som ikke skjønte bæret av hva som skjedde og var lei seg.

Min datter er flink til å vente på tur. Det har hun lært seg hjemme! MEN hun og de andre "store" barna på 2,5 år skal også ha et pedagogisk tilbud på lik linje med de andre barna, men det går jo ikke når 5 stykk 1åringer bæljer i vei og det er 2-3 voksne der.....

Foreldrene burde hatt lengre innkjøringsperiode eller vært flinkere til å la barna være sammen med andre voksne eller noe sllikt før de begynte i barnehage. Det er jo helt ille å se så mange små barn hyle og være fortvilet.

Ser jo mange som gruer for å levere i barnehage første gang, mens for min del så var det helt riktig fordi hun nå kan gjøre seg forstått og har glede av samvær med andre barn. (sistnevnte er ikke lett når en haug småtroll skriker og det ikke akkurat er slik at de kan rømme unna lyden)

Skrevet

Nå er jo ikke du der hele dagen og ser hvordan ting forløper seg da. Vil tro de har et pedagogisk opplegg til tross for at noen gråter. Ja det er tøft med oppstart, men normalt sett er personalet veldig opptatt av de som ikke gråter også i denne perioden.

Ofte gråter barna på morgenen også starter de igjen utover ettermiddagen i innkjøringen. Det vil si at det er sjeldent fem unger gråter i ett sett hele dagen, det har jeg aldri opplevd...

Skrevet

"Foreldrene burde hatt lengre innkjøringsperiode eller vært flinkere til å la barna være sammen med andre voksne eller noe sllikt før de begynte i barnehage"....

Hva veit du om hvor mye de har latt barna være sammen med andre voksne a? Syns det var en rar ting å si. Du aner jo heller ikke åssen dagen fortsetter i barnehagen, eller lusker rundt i buskene?

For meg virker du heller snurt for at dattera di ikke får den oppmerksomheten du vil hu skal ha. Virka ikke akkurat i hovedinnlegget at det var ettåringene du var bekymra for...

Skrevet

Må bare kommentere det samme som kua over her... Lengre innkjøringsperiode? På foreldremøte i bhg i går ble det sagt at noen barn trenger så lang tid som et halvt år før all skriking etc. ved levering går over, og foreldrene kan vel som regel ikke bruke mange måneder på tilvenning! Være flinkere til å la de være sammen med voksne før de begynner? Skal barnet begynne i bhg når det er ett år, så bør de settes bort til andre voksne fra de er 8 mnd slik at de som ikke begynner før de er 2,5 kan få oppmerksomheten de har krav på? Merklige ting å si......... Jaja...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...