Gå til innhold

Jeg forstår meg ikke på moteslaver!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enten det nå være seg interiør eller klær.

Leser det til stadig her inne, ting som "også sånne stålamper er jo bare SÅ ut, hallo lissom, ingen som har det nå lenger" eller "går du virkelig i sånn bukse, hallo, det er jo bare så 90-talls, ingen går jo sånn lenger!" osv i den duren. Ok, kanskje uten hallo og lissom, men betydningen er jo likevel den samme. De som ikke følger moten er ikke kul, skikkelig fjortisfaktor rett og slett.

Eller de som spør hva som er på moten nå når de vil skifte klesstil eller pusse opp huset sitt. Fordi de vil ha det som er moteriktig. Samme hva det måtte være tydeligvis. Hvorfor?

Hva som får et menneske til å gi opp sin egen personlige smak, klore seg fast i fjortismentaliteten om å ikke skille seg ut, og skulle ha det andre har bestemt at er fint eller kult? Hva skjedde med og velge klær og møbler ut i fra SIN smak? Sin figur, sitt hjem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig i at det er litt tåpelig å være fanatisk moteslave. Men det å holde seg litt oppdatert og følge med i tiden har vel ingen vondt av. Tiden går videre og furumøbler og rød og grønn 90-tallsstue med border øverst burde alle gi slipp på. Det handler om å ikke sitte fast i en epoke av livet. Å fornye seg selv og hus er kun positivt.

Skrevet

joda, men ikke på død og liv fordi det er mote!!

Skrevet

Artig at du nevner furu og grønt og rødt, som alt er full fart på vei inn i interiørmoten igjen!;-)

Skrevet

Hvorfor burde man gi slipp på det?

Selvfølgelig ønsker allesom selger møbler, klær, maling osv at vi skal kjøpe nytt oftest mulig, men å endre noe man liker bare for å viseat man følger med er tåplig.

Skrevet

Ja hvis de 90-tallsstuene med border blir moteriktig igjen så skal jeg holde på min lys grå og lerretshvite stue en god stund til, til den moten er gått over. Og heller kaste meg på den neste som forhåpentligvis er finere.

Skrevet

Jeg er egentlig helt enig med deg, HI. Og man trenger ikke gi slipp på noe om man ikke vil.

Men mange liker jo å følge med og spør fordi de håper de finner noe nytt de liker.

Jeg syns former og farger osv er gøy, men jeg kjøper allikevel ikke klær jeg vet er feil type klær til meg f.eks.

Skrevet

Klart det er positivt og fornye seg selv og hus, men hva om furu og røde vegger er akkurat det man liker best da? Burde man la være å ha det fordi andre ikke synes det er pent/kult? Nei mener jeg. Man må gjerne fornye seg, men da fortsatt i tråd med egen smak.

HI

Skrevet

Det er sikkert mitt innlegg du er blitt inspirert av! Så da skal du få svar :) Det har seg nemlig slik at jeg alltid har levd i "andres" hus. Med det mener jeg at andre har satt preg på huset og jeg har bare godtatt det i mangel på penger. Nå skal jeg bruke 1,5 mill å totalrenovere ett hus og ikke i faen om noe skal gå forbi mine øyne uten at jeg har sjekket om det er noe jeg vil ha! Dessuten ønsker jeg for en gang skyld å ha noen ting ved oppussingen som er inn nå, men som du forstår gjelder det ikke de dyre tingene for de har jeg aldri råd til å bytte ut igjen... I hvertfall ikke med det første. Ok? Svar godt nok? :)

Skrevet

Jeg ble inspirert av deg nå, men du er slett ikke den verste eller eneste som jeg hadde i tankene når jeg skrev.

Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor det du skal ha må være inn nå, må jo være mye bedre å finne noe DU liker nå som du endelig for sjansen til å velge det du vil :)

HI

Skrevet

Etter min mening er det å fornye seg mterielt ikke positivt. Det er ødeleggende for miljøet og en dårlig bruk av de mennesklige resursene i samfunnet. Jeg har derfor mye større erspekt for dem som bruker ting til de er utslitt og holder på sin egen stil/smak enn dem som bruker tid og penger på stadig å "fornye seg".

Skrevet

Det blir jo uansett det jeg liker! For jeg velger ikke en tapet jeg ikke kan fordra! Men er det slik at tapet nå er på vei ut, så tror jeg ikke jeg gidder ta meg bryet med å tapetsere - you seeee?

Skrevet

Nei, beklager, jeg gjør faktisk ikke det. Om du liker et tapet og kunne tenke deg og bruke det, men så får vite at det ikke er in med tapet lenger...så bare dropper du det? Selv om du egentlig likte det? Det forstår jeg ikke nei, men for all del, jeg skal ikke forstå meg på alle mennesker heller ;)

HI

Skrevet

De som er moteslaver er jo ofte lidenskaplig opptatt av mote da, enten det gjelder klær eller interiør. Det er som en hobby.

Uansett hvilken hobby eller interesser man har så vil man jo oppdatere seg, følge med i utviklingen.

For de som lever for interiør så er det sikket kjempespennende å holde seg oppdatert på hva som er moderne, hva som skjer på denne fronten rundt om i verden, og fordi de brenner for dette så synes de også det er flott å innrede hjemmet sitt etter dette.

Det synes ikke jeg er rart i det hele tatt.

De som er lidenskapelig opptatt av å lage mat gidder ikke å lage kjøttkaker og poteter hele tiden, de vil utfordre seg, lære mere om hva som skjer på den fronten rundt om i verden, prøve på nye ting, utvikle seg. helt naturlig synes jeg!

De som bare bruker moteklær bruker nok bare ting de synes er fint, finnes helt sikkert moteklær de ikke synes er fine og bruker sikkert ikke de. Men bare fordi du ikke synes det er fint så er det vel ikke dermed sagt at de ikke følger sin personlige stil, kanskje det er akkurat det de gjør??

Skrevet

Rett og slett fordi det er mye jobb og koster litt å tapetsere. Jeg synes det er stilig, men klarer meg fint uten å. Altså gjør jeg det om det er inn fremdeles, men gidder ikke om det er på vei ut. Vil ikke ha et nytt hus som er helt avleggs jeg!

Skrevet

de som vil "følge med på moten" får nå for all del gjøre det,da. Men å rakke ned på andre som ikke gidder å bruke tid og penger på fasade og fjas burde man holde seg for godt til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...