Gå til innhold

Bra vinterdress til gutt 5 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt en del Reima, men den siste var dårlig ble fort slitt.

Forslag til bra dress av annet merke?

Gjerne med for til å ta av.

Ca pris.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er faktisk helt i orden å kjøpe billigdresser oxo:) de fleste dresser er gode nok,men det som teller like mye er hva du velger å ha på barnet inne i dressen:) bruk ull så holder barnet seg varm og god, jeg ser ikke helt vitsen med tjukke store utedresser der barna ikke får rørt på seg og går som stive pinner:) Hart kjøpt parkdress på både spar kjøp og coop og bogerud i løpet av årene og de har vært gode... det eneste jeg fokuserer på er å finne dress med gummi trekk i baken og på knærne slik at ikke vannet trenger igjennom så de holder seg tørre:) Lykke til..

Skrevet

Den coop dressen som var bes i test;) Jeg hadde den til min sønn i fjor vinter, men måtte ny til ham i mars pga av at dressen da var blitt for liten. OG han er en veeeeeeeldi aktiv gutt. Den dressen såg ut som om den var nye etter nesten en hel sesong på en aktiv barnehage gutt;) Men gå gjerne opp et str eller 2 for de er nok lit små i str.

De dressene koster 549 eller 599. Og dressene er av så god kvalitet at den fint kan gå i arv til nestemann;)

Skrevet

Kjøper nå konsekvent kun Troll. De koster 1300,- og de kommer med vinterforet som man kan ta ut. De varer i 3 år, og brukes uten for på vår og høst.

Kjøper en størrelse opp, og den snurper i bena, i livet og på armene, du regulerer selv, veldig enkel patent. Første året er den litt stor, men fullt brukbar, andre året er den perfekt, og siste året har du litt lite å gå på, men absolut nok.

Jeg har erfaring med Troll, Reima, og T2H dressene, og Troll er den som holder seg finest, den holder seg vanntett i 3 år uten impregnering. Etter 2 år ser den like fin ut, og ingen planer om å skiften den ut i år.

Andre barnet mitt har enda T2H dress fra i fjor, og holder nok et år til, menkjøper nok ikke den igjen. Tredje barnet har ny Reima, som var en gave. Har hatt reima før også, den slites fordi om den ikke er mye brukt. Har hatt Troll før også, og er helt klart suveren, både på kvalitet og pris.

Skrevet

Jeg har kommer til og ha reima dette åre også, men dette blir nok siste året siden gutten min fyller 3 år i januar. Reima er mest for mindre unger pga av passform og den puta i rompa. Men syns ikke at dressene er slitesterke nok til og "takle" eldre barn! Så Kommer nok til og prøve meg på en troll dress til neste vinter;) Satser på og kjøpe på tilbud til våren;)

Eller så har jeg også hørt masse bra om Lego sine dresser. Skal visst være suverene på slitestyrke..

Skrevet

jeg har hatt de samme som hun over, men er ikke enig. Jeg likte trolldressen minst av de tre. Ja, den er kanskje mest solid i stoffet, men troll med fôr er klønete for barna å få på. Liker heller ikke strikkene under foten og borrelås for nede ved ben og armer (der blir det snø, dvs borrelås funker ikke). Reima er kjempe god i ren snø, jeg vil si best til en "tradisjonell vinter" . Den er derimot ikke god i grisevær. Stoffet er ikke så smussavstøtende og den blir veldig slitt og til og med hullete hvis man bruker den før snøen kommer. Min favoritt er Ticket sin modelle som heter Baggie. Den er genial for det er bare å ta en klut så får du av all dritten. Ok ikke alt da, men hvertfall sånn at du ikke trenger å vaske den så ofte. Den er utrolig slitesterk og varm og tåler det meste. Har enda til gode å få en rift i en ticket dress (har tre barn). Den er litt tung, så passer kanskje best for barn fra 3-4 år og oppover. Løp og kjøp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...