Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #1 Skrevet 7. september 2010 var på ferie med svigerfamilien for litt siden. og så er det en kommetar fra svigermor som såret meg så veldig. jeg sier at jeg ikke kan drikke alkohol fordi jeg prøver å bli gravid, og det kan være at jeg er det også men, får ikke utslag på g.test enda for det er for tidl.og vil være forsiktig. (har alltid blitt gravid på første forsøk, 3ganger) (jeg hadde en MA sist jeg var gravid og da hadde jeg drukket meg skikkelig full totalt dritings to ganger uten at jeg viste at jeg var gravid ca uke 4., fikk feber etterpå også, klandret meg selv så fært under hele de 8ukene før det endte i en MA. derfor sårer en sånn kommentar så innmari) Svigermor sier at hun drakk før hun visste at hun var blitt gravid og det var ikke farlig blabla.Og så følger hun opp med: nei da blir du aaaallllllllllllldrii gravid, du blir ihvertfall ikke gravid hvis du holder på sånn,.(det var kommentaren, sagt på en skikkelig ekkel måte altså) jeg sa til henne at hun har helt feil og at man anbefaler de som ønsker å bli gravide om ikke å drikke da det kan skade embryoet og nedsette fruktbarhet. Og så sier hun at du kjenner vel om du er gravid, for det gjorde hun når hun var gravid, så forklarer jeg at man kjenner ikke det før egget har festet seg og man utskiller hcg...men, for tomme ører På den uken sammen med de var det svært vanskelig å ikke drikke, vinglasset mitt skulle fylles. Drakk det aldri opp bare smakte. Og siste dagen tok jeg den g.testen jeg hadde tatt med meg og ja jeg er gravid. jeg er 35 har aldri prøvd å bli gravid noen gang før i mitt liv. Ikke er jeg hysterisk på hva jeg kan og ikke kan, tar folat og holder meg unna alkohol, thats it. Følte meg så ledd og fnyst av, drikkepress og ja var skikkelig ubehagelig. tenker bare masse på det og skjønner ikke hvorfor hun slenger ut en sånn kommentar, skikkelig ufølsomt, og veldig uvvitende at det er skremmende,,skjønner jo at de vil drikke men, de kan jo drikke selv om jeg ikke gjør det. ellers har hun bare vært hyggelig, Noen som har opplevd noe lignende? eller har noen tanker om hvorfor hun var så lite forståelsesfull rundt dette at jeg ikke ville drikke?
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #2 Skrevet 7. september 2010 Har hun et alkohol problem? Vil ha drikke selskap? Gratulerer med pos test.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #3 Skrevet 7. september 2010 Hvorfor to innlegg? Jeg svarer som isted, første innlegget.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #4 Skrevet 7. september 2010 må ha skjedd noe feil, maskinen min hengte seg opp når jeg skulle poste det så beeeeeeeeeklager,,,,,,
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #5 Skrevet 7. september 2010 sorrry!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! takk for svar alle sammen var godt å få noen andre sine synspunkter på dette,
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #6 Skrevet 7. september 2010 Kanskje hun er litt redd...? For at dere ikke skal få barn og at hun skal se på at dere er ulykkelige? Eller så provoserer det henne at du legger bånd på deg selv og dermed "tvinger" andre til å være vitne til prosessen. - Kanskje tilogmed hun synes det er vanskelig å tenke på at du har sex med sønnen hennes?=) Hun kunne sikkert ordlagt seg på en annen måte, men kanskje hun på denne måten prøvde å få deg til å slappe av. Eller du provoserer henne fordi du setter henne litt i et dårlig lys som selv drakk... Jeg er selv helt avholden og har vært det i mange år, fra jeg var 22. Helt av egen vilje, hverken alkoholproblemer eller religiøse årsaker. Og jeg har provosert MANGE. Utrolig nok:) Har du forresten spurt mannen din om hva du skal legge i det hun sa?
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #7 Skrevet 7. september 2010 tenkte først på det at hun hadde problemer med at vi hadde en abort. og at det kom ut på en klumsete uforstålig måte. Ja, hun kan nok være redd for at vi ikke får barn og problemer med å takle hvis sønnen blir ùlykkelig`, krisemaksimering, vekker kanskje en dårlig samvittighet og hvis sønnen skulle bli ùlykkelig`, da de har noen ganger har `tråkket` veldig feil ifølge han. tror du har et poeng hvis jeg forstod deg riktig med sjalusi:...sex med sønnen hennes...kanskje ikke at vi har sex, men vi har det topp sammen og vi er veldig lykkelige sammen. han er ikke flink til å ringe eller svare på meldinger fra dem, så de kan jo kanskje føle at jeg får `hele`han. Har snakket med han om at han må svare på meldinger ol.ringe dem. Dette har han tydligvis ikke lyst til. Han vil ikke ha så mye kontakt med dem. har sagt det til han at jeg syns det var så leit det hun sa. Han reagerte noe med at de bare var sånn, og at de lever i sin egen verden. han blir så fort `sliten` hvis vi snakker om dem og jeg har ikke presset han. tror også at hun ble provosert av det å legge bånd på seg selv, kan tenke meg at hun har vær en person som har gjort det mye i mange år, jobbet ekstremt mye og kanskje tatt lite tid til seg selv. Takk for svar, det var meget nyttig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå