Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #1 Skrevet 7. september 2010 Hva blirr rettferdig her? Jeg går på skole 5 dager i uka tre av dagene slutter vi 14.50 mens 1 dag slutter vi 14.00 og en dag 11.10. Sambo går hjemme og venter på at ting skal skje ang nav og jobb. Eneste han gjør er og levere jentungen i barnehagen om morgenen, stortsett henter jeg, men noen ganger henter han meg og så henter vi jentungen, det er om han er i området hvor jeg går på skole rundt den tiden jeg slutter. Jeg mener han skal gjør mer husarbeid enn meg, ikke stikke på besøk og ha syforening med mora eller tanten. Jeg skal jo selvsagt bidra jeg også. Men er det rett av meg og kreve at han tar mesteparten av hus og hjem? så lenge han går hjemme. Det har jo endt opp med at jeg komme hjem, lager mat og så spiser vi og vips så er klokka hal 6(de dagene jeg slutter sent) så er det en time med kos og lek med snuppa før det er tid for kvelds og stell og så sengen. Sambo mener også at skole er jo ikke så krevende, at det hadde vert mer krevende og jobbe hvor jeg må være i aktivitet hele tiden. Kansje sant på en måte, men vi har jo fks gym. Mye oppgaver som må gjøres innen tidsfristen og lesing til prøver osv.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #2 Skrevet 7. september 2010 ops:P litt skrivefeil i farten:P
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #3 Skrevet 7. september 2010 Vil gjerne ha noe synspunkter og meninger;)
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #4 Skrevet 7. september 2010 Sålenge han ikke har annet enn fritid, så er det helt rimelig å forvente at han tar i et ekstra tak hjemme, og ikke forventer at du skal ta deg av alt det også. For selv om man ikke nødvendigvis er i fysisk aktivitet hele tiden på skolen så er det slitsomt, og man har gjerne lekser som må gjøres også. Det er forresten et meget tomt argument å komme med at det ikke er så krevende å gå på skole, for det er iallefall ikke krevende å gå hjemme. Regner med han hadde forventet det samme av deg om det var han som gikk på skole / jobbet og du var hjemme. Så du kan jo snu på det å spør han om han hadde synes det var greit?
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #5 Skrevet 7. september 2010 Han bør helt klart ta hovedansvaret hjemme! Når både jeg og samboer var i 100% jobb, forventet jeg at han tok like stor del i husarbeidet. Men nå som jeg studerer og har litt mer fri enn han(fri og fri, studiedag..hehe) men uansett nå tar jeg mesteparten i ukedagene og så samarbeider vi i helgene. Hadde han gått hjemme skulle han helt klart det meste. Enig med du!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #6 Skrevet 7. september 2010 Nettopp det jeg og så mener. Han gjør jo ingenting om dagene sånn egentligt, uten om ut og slappe av hos mora eller tanten. Idag skulle han støvsuge og ta oppvaskmaskinen. det ble ikke gjort mens jeg var på skolen. Og så skulle han plutselig ut en tur etter middag. Men han laget middag og tok oppvaskmaskinen. Men det var mest pga ellers hadde jeg sagt han fikk holde seg hjemme og leke og slikt med jentungen mens jeg tar husarbeidet. Føler også om at jeg skal gjøre husarbeid i tillegg til skole, lekse osv så blir det så liten tid til at jeg får kost meg de få timene med datteren vår før det er sengetid. og noe han også har klaget på at jeg leker lite med henne. Da har jeg bare sett dumt på han og sagt er det rart. men i det siste har jeg gitt blaffen i hus arbeid og heller kost meg med jentungen og småryddet det som trengs når hun har lagt seg. Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #7 Skrevet 7. september 2010 I mine øyne har han helt klart større ansvar i hjemmet enn hva du har. Men å få det til er ikke alltid like enkelt. Jeg gikk ikke på skole, men jobbet og var samboer med en som var arbeidsledig. Der var det forventet at jeg skulle lage mat og ta minst min del av husarbeidet når jeg kom hjem. Han kunne til og med finne på å ringe og spørre om det var lenge til jeg kom hjem fordi han var sulten. Jeg gikk tilslutt til streik. Laget mat til bare meg, vasket kun mine klær og lot huset forfalle. Det tok litt tid, men han fikk øynene opp til slutt. Og like etterpå ble det slutt ;-) Med han jeg bor sammen med nå er rollen snudd, jeg er hjemme 3 dager i uken. Da synes jeg det er naturlig at jeg har hoveddelen av husarbeidet og matlagingen. Han hjelper til, men det er ikke riktig at han skal lage mat, vaske gulv ol når han kommer hjem fra jobb de dagene jeg har vært hjemme hele dagen. Prøv å ta en alvorsprat med han om hvordan du føler det. Virker ikke det så ville jeg gått til streik ;-)
Dronningen! Skrevet 7. september 2010 #8 Skrevet 7. september 2010 Nå skal du stille deg selv ett lite spørsmål... .... Hvorfor må du be han om å rydde ut av oppvaskmaskinen?? Du er da vel ikke moren hans? Han er da ikke 13 år og skal få ukelønn hver fredag? Nei ærlig talt!! Sett dere ned og skriv ned alle arbeidsoppgaver i hjemmet - støvsuging, tøyvask, bretting, rydding i forskjellige rom +++++ Spør forsiktig om hva han hadde forventet av deg om du hadde gått hjemme hver dag! Snu situasjonen og be han om å samarbeide... du er da vel ikke samboer med en dott??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå