Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #1 Skrevet 7. september 2010 var på ferie med svigerfamilien for litt siden. og så er det en kommetar fra svigermor som såret meg så veldig. jeg sier at jeg ikke kan drikke alkohol fordi jeg prøver å bli gravid, og det kan være at jeg er det også men, får ikke utslag på g.test enda for det er for tidl.og vil være forsiktig. (jeg hadde en MA sist jeg var gravid og da hadde jeg drukket meg skikkelig full totalt dritings to ganger uten at jeg viste at jeg var gravid ca uke 4., fikk feber etterpå også, klandret meg selv så fært under hele de 8ukene før det endte i en MA. derfor sårer en sånn kommentar så innmari) Svigermor sier at hun drakk før hun visste at hun var blitt gravid og det var ikke farlig blabla.Og så følger hun opp med: nei da blir du aaaallllllllllllldrii gravid, du blir ihvertfall ikke gravid hvis du holder på sånn,.(det var kommentaren, sagt på en ekkel måte altså) jeg sa til henne at hun har helt feil og at man anbefaler de som ønsker å bli gravide om ikke å drikke da det kan skade embryoet og nedsette fruktbarhet. Og så sier hun at du kjenner vel om du er gravid, for det gjorde hun når hun var gravid, så forklarer jeg at man kjenner ikke det før egget har festet seg og man utskiller hcg...for tomme ører På den uken sammen med de var det svært vanskelig å ikke drikke, vinglasset mitt skulle fylles. Drakk det aldri opp bare smakte. Og siste dagen tok jeg den g.testen jeg hadde tatt med meg og ja jeg var gravid. jeg er 35 har aldri prøvd å bli gravid noen gang før i mitt liv. Ikke er jeg hysterisk på hva jeg kan og ikke kan, tar folat og holder meg unna alkohol, thats it. Følte meg så ledd og fnyst av, drikkepress og ja var skikkelig ubehagelig. tenker bare masse på det og skjønner ikke hvorfor hun slenger ut en sånn kommentar, skikkelig ufølsomt, og veldig uvvitende at det er skremmende,, ellers har hun bare vært hyggelig, Noen som har opplevd noe lignende?
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #2 Skrevet 7. september 2010 Må åpne med å si personlig hater jeg å kjenne på følelsen av å presse andre mennesker. Liker ikke å dytte info eller alko for den del i folk. Så med innlegget ditt må jeg konkludere med at du kanskje har en sviger mor med et ferierende alkohol problem?Typen i syden er alt lov?Hvorfor var det så viktig for henne at du drakk??
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #3 Skrevet 7. september 2010 Aldri opplevd noe lignende. Kjempebra at du ikke ga etter for drikkepresset. Trodde forresten det stort sett bare eksisterte blandt dem som var maks 25 år, men der tok jeg visst feil!! Gratulerer så mye med graviditeten :-)
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #4 Skrevet 7. september 2010 Samme er det med søsteren min. Jeg rører omtrent aldri alkohol, men så fort vi er sammen så skal jeg sjenkes full. Det er som å snakke til en vegg. Jada, jeg har fått beskjed om at før barnet har "koblet" seg til meg så skal ikke et glass eller to gjøre noe, men hvorfor ta sjansen? Vi hadde en god del diskusjoner i sommer som egentlig ødla tiden sammen. Jeg mistenker sterkt at min søster har litt problemer med alkoholen, er klar over det selv og dermed ikke helt takler at jeg ikke drikker gravid eller ikke. . Spørs om kanskje din svigermor også har et litt "kjært" forhold til alkohol.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #5 Skrevet 7. september 2010 tusen takk for svar, jeg har grublet såå mye på dette siden jeg kom hjem. Ja, det må nok ha noe med at hun kanskje er veldig glad i alkoholen. selv om hun ikke drakk mye som jeg kunne se....hun tok kanskje to glass til middag...men, kommer heller ikke på noen andre grunner til å slenge sånn med leppa.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå