Gå til innhold

Når foreldes overgrepssaker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I voksen alder tenker jeg mer og mer på overgrep jeg ble utsatt for som barn (seksuelle), og nå tenker jeg på å gå videre med det - anmelde overgriperen. Men er det for sent? Dette er over 20 år siden nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

10 år fra den dagen du fyller 18år

Skrevet

Takk for svar.. da er jeg for gammel, da jeg har passert 30 år. Ingen vits i å anmelde heller da?

Skrevet

Det er nok ikke det, men jeg vil likevel anbefale deg å ta kontakt med advokat Hege Salomon ( [email protected] ). Hun er veldig flink på overgrepssaker, voldtekt ol. Snakk med henne og hør hva hun mener om saken.

mvh. 1.Anonym (husker ikke kl.slettet)

Skrevet

Neinei, det er helt feil. I utgangspunktet er det ikke forelding på overgrep som har skjedd innad i familie, fordi det er verre å anmelde sin egen far/bestefar/mor osv og dette blir gjerne gjort etter at overgriper er død osv. Var det jeg fikk beskjed om da jeg anmeldte overgrep.

Men det kan være at de setter det under feil paragraf (som de gjorde med meg) og at saken dermed blir foreldet.

Skrevet

Det var ikke familie.. men en "venn" av familien. Takk igjen for svar.. skal høre med dama du skrev om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...