Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #1 Skrevet 7. september 2010 Hei!! Noen på jobben sier at man ikke skla bade i basseng når man er gravid.. Stemmer dette??
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #2 Skrevet 7. september 2010 Å bade og å svømme er finfint for den gravide. Ingen fare med å bade i basseng:-)
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #3 Skrevet 7. september 2010 Bare tull. Så lange vannet ikke har gått er det bare å bade så mye du vil. Bassengtrening blir jo brukt som terapi når en sliter med bekkenløsning....
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #4 Skrevet 7. september 2010 Jeg jobber i bolig, og det er et par gravide der som sier at de ikke kan bade med brukerne pga bakterier.. Men de sier det kanskje for å "slippe unna" ?... HI
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #5 Skrevet 7. september 2010 Det er nok en unnskyldning for å slippe unna ja. Finnes ingen grunn for å ikke bade selv om man er gravid. Tvert imot er det bra for kroppen og bekkenet.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #6 Skrevet 7. september 2010 Det er jo deilig og varmt vann også??? Men hva med stamp eller boblebad da?? Det er vel ikke bra? Eller?
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #7 Skrevet 7. september 2010 Stamp og boblebad blir for varmt. Det kommer også an på hvor varmt bassenget er. Jeg har forbud mot å bli med på babysvømming på grunn av at vannet er såpass varmt som det er. Er ikke sikker på gradene, men hvis det er over kroppstemp så burde en unngå lange økter i så varmt vann.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #8 Skrevet 7. september 2010 Boblebad er et yndet tilholdsted for bakterier i tillegg til at det er i varmeste laget. Fikk beskjed av jordmor om at jeg burde holde meg unna det.... Bassengtrening derimot er anbefalt!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #9 Skrevet 7. september 2010 Vet ikke så mye om dette temaet. ei venninne sa en gang at man kan bade, men ikke mot slutten av svangerskapet...
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #10 Skrevet 7. september 2010 Man kan bare i basseng så mye man vill Det blir jo annbefalt å svømme for gravide. Er jo noe av den beste treninga gravide kan få. (å det er vell ikke bare ment for de som er gravide om sommeren). Men bobblebad og massasjebad skal man holde seg unna. Grunnen til det er at det samler seg så mye bakterier i dysene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå