Cilie with the testpipeboy ;) Skrevet 7. september 2010 #1 Skrevet 7. september 2010 Jeg skal ta opp matte, engelsk og historie nå i høst (nov) men klarer ikke å finne hvilke bøker jeg skal ha. Dette blir som 3 påbygg, da jeg har fagbrev fra før av. Har snakket med 3 skoler, fylkeskommunen og googlet i timesvis, men finner ikke utav det. Kan noen hjelpe?
Cilie with the testpipeboy ;) Skrevet 7. september 2010 Forfatter #2 Skrevet 7. september 2010 Skolene og fylkeskommunen kunne ikke hjelpe, de visste ikke.
Cilie with the testpipeboy ;) Skrevet 7. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 7. september 2010 dytter
Gjest Skrevet 7. september 2010 #4 Skrevet 7. september 2010 rådgiverar på skular pleier å vite, eller kunne anbefale noke. Har du prøvd å søke på "koden" til faget? Då henger det av og til at ein får opp forslag på leselister. Ellers kan ein kontakte staden du skal ha eksamen, for dei har gjerne skuleklassar som har faget du skal ta som privatist.
Cilie with the testpipeboy ;) Skrevet 7. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 7. september 2010 Har snakka med rådgivere på 3 skoler, har også søkt med alle mulige "koder". Har også snakket med skolen der eksamen er, de var fullstendig blanke.. Har nå søkt på nettet siden klokka var 17, og har kun funnet en liste over bøker de bruker på en privat skole i Oslo. Men ingen kan si at disse kan brukes.. Vurderer å gi opp hele greia. Dritt dag!!
♥ anonym♥ Skrevet 7. september 2010 #6 Skrevet 7. september 2010 jeg har tatt disse fagen som privatist etter kunnskapsløftet (som du også må) da hadde jeg, Sigma 1p og sigma 2p (matte) engelsken er avsluttende etter 2 år så det vet jeg ikke om du trenger? men hvis du f.eks. sender inn vitnemålet ditt til sonans.no å lurer på hvilke fag du trenger for å få studiekompetanse så hjelper de deg. Historie tar jeg nå, gjennom sonans. så det er på nettet.
♥ anonym♥ Skrevet 7. september 2010 #7 Skrevet 7. september 2010 i historie kan du f.eks. ha denne boken. den dekker det du trenger. http://www.norli.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=3105707
2 Sommerbarn Skrevet 7. september 2010 #8 Skrevet 7. september 2010 Jeg tok fag via privatistweb i fjor og hadde undervisning gjennom sonans. Brukte sigma 1p og 2 p på matten og hadde ikke bøker i resten. Når du skal ha eksamen skal du sende inn leseliste, da sender du inn hva du har lagt fokus på i historien. Husk at du må dekke opp målene i læreplanen. Læreplanen kan du få på de ulike vgs i området ditt. Da vil sensor og eksaminator vite hva du har lagt vekt på og fokusere på det. I engelsk vet jeg ikke hvordan det fungerer uten lærer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå