Kidney Skrevet 7. september 2010 #1 Skrevet 7. september 2010 Jeg er 5 uker på vei. Er det farlig om jeg spiser litt potetgull og drikker litt cola? Jeg blir så forvirret over alt jeg kan og ikke kan spise at jeg blir helt sprø.
Hikken Skrevet 7. september 2010 #2 Skrevet 7. september 2010 Spis i vei! Alt med måte som ellers i livet, og så er det enkelte ting man holder seg unna (vin, muggoster, spekemat og sånt). Pottis er aldri sunt, men det ikke farlg om du er gravid.
Kidney Skrevet 7. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 7. september 2010 Å, takk og pris, jeg tror jeg digger deg akkurat nå Kan jeg spise Trønderfår?
Hikken Skrevet 7. september 2010 #4 Skrevet 7. september 2010 Hoho, det er godt _noen_ gjør det ;o) Trønderfår er jo spekemat, så det skal man visst unngå i likhet med salami og parmaskinke og alt det derre gode.. (Jeg åt salami under hele sv.skapet jeg da..)
HippieChic Skrevet 7. september 2010 #5 Skrevet 7. september 2010 Det der med fårepølse og salami er det visst delte meninger om.... Om du tar deg en skive i ny og ne går nok helt fint. Om du er litt nervøs spiser du bare fra pakken når den er nyåpnet(+2-3 dager) og holder deg unna pølse som straks går ut på dato. Det er rådene jeg har fått ihvertfall.. Og potetgull og cola.. koooos deg! :-)
Kidney Skrevet 7. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 7. september 2010 Hehe, jeg digger deg rimelig heftig akkurat nå iallefall Æsj, da må jeg vel bare la den gode trønderfåren min ligge i kjøleskapet da og heller spise noe annet... hmfr
Askepott med prinsesse<3 Skrevet 7. september 2010 #8 Skrevet 7. september 2010 Kos deg med potetgull og cola, som andre sier alt med måte;) det rådet jeg fikk var å fryse pålegget i ca 2 døgn for da gikk de derre bakteriene i "dvale" eller no å da var de ikke farlige, men da måtte pålegget spises innen et par dager, sa min jordmor... jeg personlig fikk servert salami på skiva på sykehuset da jeg lå der med hyperemesis da... så sikkert litt alt med måte der å?!?
BikkjeBisk Skrevet 7. september 2010 #9 Skrevet 7. september 2010 Du skal være forsiktig med spekemat grunnet det KAN inneholde en bakterie som fororsaker spontan abort. Viss spekematen hadde vært varmebehandlet hadde det ikke vert farlig, men spekemat er jo ikke det da :/
Kidney Skrevet 7. september 2010 Forfatter #10 Skrevet 7. september 2010 Tusen takk for svar alle sammen Har spist skive med leverpostei i stedet for trønderfåren og så har jeg spist litt potetgull og drukket litt cola. Så nå er jeg strålende fornøyd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå