Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #1 Skrevet 7. september 2010 Stadig vekk ser jeg i vogndebatter om det ene eller det andre merket at folk er "kjempefornøyd!" med en vogn de ikke har prøvd annet enn på stuegulvet enda - siden barnet ikke er født? Det går ikke an å vite om man VIRKELIG er fornøyd med en vogn eller ikke før man har BRUKT den en stund. Man kan være fornøyd med absolutt alle nye vogner som bare er prøvd ut på stuegulvet! Da er man bare fornøyd med utseendet.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #2 Skrevet 7. september 2010 HELT enig! Har irritert meg over det samme mange ganger. Man må ha prøvd ut en vogn i ulike settinger før man vet om den virkelig er god eller ei.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #3 Skrevet 7. september 2010 Hehe, det har jeg også lagt merke til. Alle vogner funker bra på stuegulvet for å si det sånn.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #4 Skrevet 7. september 2010 Haha. Det har jeg ikke sett, men utrolig vittig. Folk er jo søte også da:-) Ang det så fikk jeg et tips en gang. hvis du har sett deg ut en vogn du liker så ser du om noen går med den. Gå bort til de og spør de om de er fornøyd. De har jo faktisk brukt den annet enn på stuegulvet:-) Må bare si at jeg er super fornøyd med emmaljunga city cross (eller hva den nå heter igjen, noe i den duren ihvertfall). Jeg har mest sannsynlig fått kronisk senebetennelse i skulderen og bor på toppen av en bratt og lang bakke. Vi hadde vel måttet flytte hvis jeg hadde valgt en simo:-)
Gjest Skrevet 7. september 2010 #5 Skrevet 7. september 2010 Man kan være fornøyd med vekt, hvordan den er sammenlagt og solskjerming og svingkapasitet selv om den bare er prøvd på stuegulvet!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #6 Skrevet 7. september 2010 Du vet ikke om du VIRKELIG er fornøyd med vekt, sammenlegging, solskjerming og svingkapasitet - i tillegg til en mengde andre faktorer - før du har dratt vogna inn og ut av bagasjerommet, opp og ned bakker, gjennom evt snøfonner, faktisk prøvd ut solskjermingen i praksis og ikke bare på stuegulvet og prøvd ut vogna i allslags vær og føre.
Gjest Skrevet 7. september 2010 #7 Skrevet 7. september 2010 For å i det hele tatt få vogna inn på stuegulvet, må den vel innom bagasjerommet hvertfall???
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #8 Skrevet 7. september 2010 MER enn en gang inn og ut av bagasjerommet trengs, i tillegg kommer ofte nye barnevogner i eske.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #9 Skrevet 7. september 2010 Skjønner ikke hvorfor du må ha vogna MER en en gang ut av bagasjerommet for å vite om vekten var bra??? Og for å vite om den er bra smmenlagt??? (Vi fikk den ferdig montert) Og jeg er enig med Oh My God Liksom; Man ser da om det er bra solskjerming, lufting, liggestilling o.l på stuegulvet???? Vi er da ikke dumme?!?!?!? Men det er klart at noen ting kjenner man bedre,(som feks stbilitet) på en humpete vei enn på stuegulvet! Men jeg var STRÅLENDE fornøyd med min nye vogn FØR den kom på stuegulvet!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #10 Skrevet 7. september 2010 *sukk* Tydelig at noen ikke forstår poenget mitt i det hele tatt... Sier du også at du er fornøyd med den nye bilen din etter at du har kjørt den tre kilometer fra bilhandleren og hjem til garasjen? Eller at du er fornøyd med en vinterdress til barnet ditt før du har så mye som klippet av lappene? Man kan være fornøyd med inntrykket av varen SÅ LANGT, men det hjelper lite for en person som vurderer å kjøpe en vogn, og som får svar fra folk som kun har prøvd ut vogna på stuegulvet. Sorry, ingen kverulering kan endre det.
Gjest Skrevet 7. september 2010 #11 Skrevet 7. september 2010 JO, de VET at den er lett å ta ut og inn av bilen de de VET at den har god liggestilling for barnet de VET at den har god plass under til ting og tang de VET at den hadde en god pris osv... =) Sorry, men vi er jo bare llitt uenige! Det må vel være lov? Så er det selvsagt ting du finner ut av etter hvert, som du ikke ser på stuegulvet. OG; Jeg ville aldri kjøpt en ny bil om jeg ikke var fornøyd med den?!!!! Da undersøker man om bilen på forhånd, prøvekjører mange ganger, og kommer fram til en god pris!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #12 Skrevet 7. september 2010 Klart vi kan være enige i å være uenige, men poenget mitt er at det at en person er fornøyd med en vogn som er uprøvd er uvesentlig for andre, det man trenger er erfaringer fra folk som faktisk har prøvd vogna! Og ang bil - man vet VIRKELIG ikke om man er fornøyd med bilen før man har prøvd den en stund. Prøvd den ved ulike årstider, funnet ut om man må ha klippekort på verkstedet eller ikke...
Gjest Skrevet 7. september 2010 #13 Skrevet 7. september 2010 Det er kankje uvesetnlig for deg, men det er da mange av de tingene jeg nevte i lista over som er av interesse når man skal kjøpe ei vogn! =) Mener nå jeg! Og jeg var VIRKELIG fornøyd når jeg kjørte min tye Toyota ut av bilforhandleren i fjor!!!!!!! Men det er vel et definisjonsspørsmål for mange.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #15 Skrevet 7. september 2010 Er dere ferdige med fighten???? Seieren gikk til Og my god Liksom (du fikk siste ordet hvertfall!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå