Gå til innhold

Hvilken ris bruker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lenge brukt Uncle Ben's risen, men etter at de endret den til kun å ta 3 min så synes jeg den er mildt sagt vond...

Så hvilken ris er best??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uncle bens langkornet som koker i 10 minutter. den 3 minutters risen smaker dritt

Skrevet

De ytterst få gangene vi har ris er det fullkorn og naturris til en god sum kroner. Vi har det kanskje 2 ganger i året, så da gjør det ikke noe at det koster 60 kr for en pose.

Skrevet

Her bruker vi kun kun fullkornsrisen - luftig og veldig god.

Skrevet

Det kommer jo helt an på hva man skal bruke risen til. Vi lager all mulig slags ris alt etter behov. Jasmin, basmati, langkornet, fullkorn, rundkornet, sushi, grøtris...

Skrevet

Tror rett og slett at Jasminris står på handlelisten i morgen jeg...

Skrevet

Bruker stort sett Basmati ris, lett, luftig og god og kokt på 15 min.

Noen ganger ICA fullkornsris. Arborio ris til risotto.

Bruker ikke uncle ben´s.

Skrevet

Bruker forskjellig ris til forskjellig mat. Akkurat nå har jeg 5 sorter i skapet:

Jasmin til thai- og kinesisk mat, basmati til indisk, aborio til italiensk risotto, grøtris til grøt, rundkornet ris til sushi.

"Standard"-risen min er basmati som jeg også bruker til "annet"

Skrevet

bruker hurtigris de gangene vi har ris, men ikke uncle ben's. Husker ikke hvilket merke det er, men det er en sort og rød pakke.

Skrevet

fullkorn eller villris..villrisen smaker best synes jeg da..

Skrevet

Jeg synes naturris smaker best, men siden den tar veldig lang tid å koke hender det at vi bruker basmati i stedet (som er litt raskere)

Skrevet

Jasmin!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...