Gå til innhold

Er dette en grei ordning i forhold til å jobbe skift?

Anbefalte innlegg

Skrevet

mannen min jobber vanligvis ikke skift, men har en reisejobb.

Nå har de så utrolig mye å gjøre at de vil han og noen andre på jobben skal jobbe skift fra oktober til ut desember. De vil da jobbe alle dager bortsett fra fredag som blir fri. De vil jobbe en uke dag (7-3) med vanlig lønn. Lørdag og søndag får de 100 prosent. Andre uken jobber de kveld (3-11) med 40 kr ekstra i timen. Lørdag og søndag (også kveld) med 100 prosent.

Hvordan synes dere dette høres ut? Grei ordning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Arbeidstidene i seg selv høres jo bra ut, og tilleggene også, men er det ikke litt kjedelig å ha bare fredager fri helt frem til jul?

Skrevet

Arbeidsmiljøloven sier at man SKAL ha fri minst annenhver søn-/helligdag. Det er faktisk ulovlig å planlegge at arbeidstakerne skal jobbe hver søndag...

Er det ikke tillitsvalgte inne i bildet?

Jeg hadde ikke gjort det (gammel sykepleier som etter mange år i turnus er blitt litt for glad i helgefri...), men om dere selv syns det er greit så er det jo det dere må kjenne på.

Men jeg ville sjekket opp med tillitsvalgt. I alle fall hvis dette er noe han egentlig ikke ønsker, så kan han i alle fall slå i bordet med at det er ulovlig.

Skrevet

Men hva slags jobb er dette egentlig? Vel.. er jo ikke så viktig. Undrer meg mest over at de har fri hver fredag istedenfor hver søndag..? Noen spesiell grunn til det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...