Gå til innhold

Røyking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange røyker under sv.sk og hvor mye røyker dere? Her vil jeg ha konkrete svar, ikke noe moralpreken fra ikke-røykere - jeg vet man ikke bør røyke i sv.sk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har røyket i to av tre svangerskap. Rundt 10 om dagen. Litt opp og ned. Ville helst ligge på under fem. Har gått bra med mine barn, en av de hadde astma som liten men har vokst det av seg. Men har astma i familien så kan jo skyldes det.

Skrevet

I første svangerskap røykte jeg 1-2 de første 15 ukene, så var jeg enda dummere og gikk opp 4-5 de siste ukene. Det neste svangerskapet var jeg røykfri under hele. Den eldste gutten min har asma pga meg.

Skrevet

Jeg røykte i første sv.skap. Max 5 om dagen. Sluttet tvert å røyke da jeg ble gravid med nr. 2. Ved første sv.skap så klarte jeg ikke å skjønne at det lå en baby i magen min, så samvittigheten min var svart da han kom ut.

Begge mine har astma, men eldstemann er nesten ikke plaget. Minstemann derimot, er veldig plaget. Skjønn det den som kan.

Skrevet

I første svangerskap lå jeg på 10 pr dag. Hadde fødselsangst og gikk opp til ca 20 de to siste månedene. Født noen dager over termin, normal vekt og lengde. Barnet er nå 12 år og har verken astma, allergi eller noe annet.

Skrevet

- og det er astma i nær slekt på begge sider.

Skrevet

Jeg røyka med begge mine, rundt 10 om dagen begge sv.skap.. Ingen av de har astma eller allerigi enda... Kan jo komme, men ingen problemer så langt og de er generelt friske... Ammet første og ammer nr 2 enda, men røyka ikke under amming da...

Litt snodig der, men slutta under amming :P hehe

Skrevet

Jeg røyker 5-10 om dagen.. sliter noe voldsomt med depresjon og angst.

Har skiftet merke også, så har gått fra rød prince til kent.

Skrevet

Må bare kommentere litt her. Ingen moralpreken.

Men dere refererer kun til fødselsvekt og astma og allergier.

Hva med lærings og konsentrasjonsproblemer?

Skrevet

Jeg har røykt under mine to forrige sv.skap, lå vel på ca 10 om dagen i begge. Har født to friske gutter og eldstemann som går på skolen er blant de flinkeste i klassen (ikke morsskryt, men fakta, han hjelper medelever med lekser). Yngstemann er også smart, lærer fort, dog ikke like rolig og konsentrert som eldstemann, men det vil jeg si er personligheten, de er vidt forskjellige i stort sett alt. Nå er jeg gravid med tredjemann, røyker ennå, like lite som de forrige. Vil heller røyke mindre og ha et godt sv.skap enn å stresse rundt med røykesug, bli sur og grinete ..... det er iallefall IKKE noe bra for fosteret.

Skrevet

Jeg har to barn med astma og allergi og røkte i begge svangerskapene. Hater meg selv for hva jeg har utsatt dem for og har slitt med depresjoner av samme grunn. Det første årene var det mange sykehusopphold og mye elendighet som jeg skulle ønske vi var foruten. Har endelig klart å slutte ved hjelp av Champix og anbefaler det, tror ikke jeg ville klart det uten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...