Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #2 Skrevet 7. september 2010 Jeg vil si at det ikke er det.. Vet mange hevder de kjenner liv så tidlig, men jeg tror nok heller det er luft i tarmene som beveger på seg.. Kjenner jo fantomspark når jeg IKKE er gravid, og om man kjenner slike "spark" når man ER gravid er det vel lett å tolke det som at det faktisk er babyen som sparker.. Den er alt for liten til å kunne kjennes når den er så liten gangske enkelt....
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #3 Skrevet 7. september 2010 Ifølge leger og jordmødre og det som er tilgjengelig av litteratur,er det umulig,ja.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #4 Skrevet 7. september 2010 I uke 11 er fosteret ca 4 cm langt. Det er veeeeldig lite, og jeg vil påstå at det vil være umulig å kjenne "spark" så tidlig. Føttene er ca en halv cm på det tidspunkt så man kan ikke engang snakke om spark i den forstand. Det sier seg vel selv. Jeg er med sikkerhet ikke gravid nå, men kjenner stadig vekk babyspark i magen min. Og det vil jeg nok gjøre resten av livet for sparkene er luft som rører seg i tarmene, leamus i muskler og øvrige tarmbevegelser.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #5 Skrevet 7. september 2010 Ikke spark, men man kan kjenne bevegelse. Det gjorde jeg andre gangen og jeg vet alt om luft i tarmene. Det var ikke dette.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #6 Skrevet 7. september 2010 Jeg kjente spark regelmessig til samme tid og på samme måte fra uke 12, når jeg ventet 2 mann. Tenkte først at det var luft etc, men det var så tydelig og gjenkjennelig at det MÅ ha vært babyen.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #7 Skrevet 7. september 2010 Jeg kjente bevegelse da jeg var i uke 11, altså uke 10 + noen dager. Jeg er også andregangs, så ja, jeg ville sagt det er mulig .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå