Gå til innhold

mulig å kjenne spark i uke 11?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil si at det ikke er det.. Vet mange hevder de kjenner liv så tidlig, men jeg tror nok heller det er luft i tarmene som beveger på seg.. Kjenner jo fantomspark når jeg IKKE er gravid, og om man kjenner slike "spark" når man ER gravid er det vel lett å tolke det som at det faktisk er babyen som sparker.. Den er alt for liten til å kunne kjennes når den er så liten gangske enkelt....

Skrevet

Ifølge leger og jordmødre og det som er tilgjengelig av litteratur,er det umulig,ja.

Skrevet

I uke 11 er fosteret ca 4 cm langt. Det er veeeeldig lite, og jeg vil påstå at det vil være umulig å kjenne "spark" så tidlig. Føttene er ca en halv cm på det tidspunkt så man kan ikke engang snakke om spark i den forstand. Det sier seg vel selv.

Jeg er med sikkerhet ikke gravid nå, men kjenner stadig vekk babyspark i magen min. Og det vil jeg nok gjøre resten av livet for sparkene er luft som rører seg i tarmene, leamus i muskler og øvrige tarmbevegelser.

Skrevet

Ikke spark, men man kan kjenne bevegelse.

Det gjorde jeg andre gangen og jeg vet alt om luft i tarmene. Det var ikke dette.

Skrevet

Jeg kjente spark regelmessig til samme tid og på samme måte fra uke 12, når jeg ventet 2 mann.

Tenkte først at det var luft etc, men det var så tydelig og gjenkjennelig at det MÅ ha vært babyen.

Skrevet

Jeg kjente bevegelse da jeg var i uke 11, altså uke 10 + noen dager. Jeg er også andregangs, så ja, jeg ville sagt det er mulig :).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...