Gå til innhold

Kan du anbefale spesielt "vellykkede"/gode leker til baby 8 mnd+?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjerne noe med lyd. Føler at lekene hun har er for mindre babyer og har kjøpt noen leker som hun absolutt ikke leker med.

Hva skal jeg velge i jungelen der ute...? Hvis du har hatt leker som ungen elsket, vil jeg gjerne vite hva det var:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Duplo lego! Tenkte det var for tidlig men han elsker det.

Skrevet

Ja, duplo er digg her også! Ho e snart 10 mnd og kan holde på kjempe lenge med dei før ho blir lei.

Ellers har ho eit "aktivitetsbord". Fisher-price som har, det er veldig gøy og. Er forskjellige ting ho kan snurre på og flytte på, er meininga at beina skal vere på, men sia ho ikkje kan sitte så har ikkje eg tatt dei på endå. So ho ligge på magen og stryrer på =)

Bøker er og en stor favoritt her i huset, har noken med bilder av dyr som er sånne sjå¨og føle bøker, dei kan ho og bla lenge i.

Skrevet

Hun er fortsatt mer opptatt av å leke med det som ikke er leker (hun er er 11 mnd nå), men hun fikk duplo da hun var 9 mnd og syns det var ganske spennende.

Ellers må jeg bare finne masse greier i huset som er ufarlig som hun kan leke med. Er vi på kjøkkenet får hun sleiv, kasseroller og plastkummer.

Hun pleier å få en imsdalflaske med drikketut som hun styrer fælt med. Hun syns det er mye artigere å drikke fra den, enn fra tutkopp.

Ellers liker hun å taste på mobil, og det nytter ikke å lure henne med en mobil som ikke funker, det må være en skikkelig mobil.

Hun liker også å grave ut diverse greier fra stelleveska, kofferter og skuffer. Det er tydeligvis kjempespennende, som om hun skulle være på skattejakt.

Hun har blitt litt mer interessert i et par dukker hun har. Gir dem kos og rister dem litt om hverandre. hehe:)

Jeg gleder meg til hun blir skikkelig opptatt av leker, sånn at vi kan ha våre ting i fred :P

Skrevet

MIn gutt på 7,5 mnd har fått en liten fotball av faren sin (ordentlig fotball i barnestr fra sportsbutikken), og det har vært en kjempesuksess. Han elsker den og krabber etter den over hele leiligheten vår. Kan holde på i evigheter (den triller jo unna så snart han kommer bort til den og tar etter den!). Helt klart favorittleken.

Skrevet

Eldstejenta mi var også veldig glad i baller. Hun hadde noen små baller med små krimskrams ting inni som lagde lyder, dytta dem bortover gulvet og krabba lykkelig etter :)

Minstejenta er 6 mnd og mest glad i duploen til storesøster, en liten tøydukke med gummiarmer/bein og en kjøkkenvisp :)

Blir helt gal når hun ser Fantorangen på tv , så må nok få tak i en slik bamse :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...