Godjulsluttåpu.......... Skrevet 7. september 2010 #1 Skrevet 7. september 2010 I dag lager jeg Biff Stroganoff, med ris og salat=) Hva skal dere ha i dag da?
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 7. september 2010 #2 Skrevet 7. september 2010 Kyllingfilet surret med serranoskinke, bakt potet og salat
noLadyjustME Skrevet 7. september 2010 #3 Skrevet 7. september 2010 noe så avansert som pølse og pommes frites..aiai, ska faktisk bli godt!
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 7. september 2010 #4 Skrevet 7. september 2010 idag blir det kyllingfile i sursøt saus, ris og pitabrød. Pappaen i hus har senvakt på jobben så da benytter jeg og vesla sjansen til å spise sursøt siden pappaen ikke liker det.
MathildeC Skrevet 7. september 2010 #7 Skrevet 7. september 2010 Hjemmelaget fiskesuppe med (ikke hjemmelagete) rundstykker. Masse grønnsaker!
meg & to små vampyrer Skrevet 7. september 2010 #8 Skrevet 7. september 2010 Pizza med italiens spekepølse, artisjokk, løk og hvitløk. Og kanskje paprika.
tante grusom master of law Skrevet 7. september 2010 #9 Skrevet 7. september 2010 En übergod kyllinggryte med creme fraise og grønne druer med ris til. Litt 70-talls, men som sagt, übergodt!
Mammaen til Isak Skrevet 7. september 2010 #10 Skrevet 7. september 2010 Pølsegrateng, med røkt kjøttpølse,purre,sopp,squash,makroni og ost. Ikke nødvendigvis sunt men godt )
Mammaen til Isak Skrevet 7. september 2010 #11 Skrevet 7. september 2010 Hvis den er sååå god tante grusom, vil jeg gjerne ha oppskrifta )
Gjest Skrevet 7. september 2010 #12 Skrevet 7. september 2010 Bacon i bittesmå terninger med eggeblanding over. Det ble et helt måltid helt alene, det.
tante grusom master of law Skrevet 7. september 2010 #13 Skrevet 7. september 2010 haha! Seff:) Dette er en veldig barnevennlig gryte, da den er mild i smaken. Guttungen elsker den. Den er veldig enkel å lage, men jeg bare slumper. Her er ca mål. Bryn kyllingfileter (så mange du trenger), ikke stek gjennom. Smul over en grønnsaksbuljongterning og hell over 2-2.5 dl vann og litt sortpepper. la småputtre i ca 7 min (ikke mindre enn 7 min) Hell over en boks creme fraise og la puttre i ytterligere ca 5 min Del grønne druer på langs ( ca 3 dl) og putt i gryta. La det hele puttre i ca 5 min til. Ferdig. Server med ris (ikke fullkornsris eller jasmin).
Mammaen til Isak Skrevet 7. september 2010 #14 Skrevet 7. september 2010 Bare av ren nysgjerrighet, hvorfor ikke fullkorn eller jasminris? Takk forresten ) liker ca.oppskrifter jeg! Skal prøve en dag!
tante grusom master of law Skrevet 7. september 2010 #15 Skrevet 7. september 2010 Egentlig ingen grunn, annet enn at jeg ikke synes det blir like godt. Smaken er som baken:) Det er flere som har rynket på nesen når jeg forteller om denne gryten, pga at det er druer i den, men de forandrer kjapt mening etter å ha smakt!
Luri ㋡ Skrevet 7. september 2010 #16 Skrevet 7. september 2010 Her ble det Grandiosa - huff og huff, hehe Og småtten fikk gryterett med kylling, ris og grønnsaker. Han liker ikke(!) pizza. Pleier å fryse ned små porsjoner med "barnemat" til ham, synes det er veldig lettvint de dagene vi har det litt travelt. Tror nok det er greit for samvittigheten min også ;0)
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 7. september 2010 #17 Skrevet 7. september 2010 Ble litt rester av grønnsaker som vi hadde, så dampet brokkoli og gulrøtter, stekte løk, sopp, squash og babymais og laget potetmos. Hadde chilibønner og bacon i tillegg. Ble veldig godt:)
solita 06 Skrevet 7. september 2010 #18 Skrevet 7. september 2010 Her ble det rester av hjemmelaget blomkålsuppe, stekt bacon og noen stekte potetrester. Ostesmørbrød ved siden av. Har sjelden sett ungen spise så godt, så her blir det flere restemiddager fremover!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå