Gå til innhold

Har aldri vært flink til og sminke meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ut som en stygg grå mus.

Noen som kan gi meg tips?

Har lyst til og begynne med maskara, men hva er best av vannfast og vanlig maskara? Renner det nedover om jeg bruker vanlig når det regner/snør?

Har mørkt, brunt hår, og er sånn midt i mellom brun og blek i trynet vil jeg tro. Har blå øyne. Hvilke farger er det best for meg og bruke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanlig er lettere å få pent. Vannfast klumper seg lett.

Skrap litt av børsten før du begynner slik at det ikke blir for mye og kjøp en øyevippkam for å gre de når de har nesten tørket. Da slipper du å se ut som øynene dine har svarte bein:)

Hvis håret er mørkt kan du fint bruke svart mascara, og eyeliner om du vil det. Øyeskygger bør du prøve deg fram med. KJøp en boks med mange forskjellige farger og sett av en ettermiddag:)

Skrevet

Korallfarger fremhever best blå øyner. Til daglig bruker jeg bare vanlig maskara :)

Skrevet

Jeg ville kjøpt 2-3 ulike mascaraer og forsøkt meg litt frem. Du bør uansett gjøre det til en vane og med jevne mellomrom fukte en fingerspiss og diskret tørke deg lett under øyet litt ut på dagen, eller om du ellers tror mascaraen kan ha rent litt ut.

Så ville jeg kjøpt en mellombrun eller mørk brun kajal og brukt kun på øyelokket helt inntil vippene fra ytterkanten av øyet og 2/3 innover. Her gjør øvelse mester ;) Ville valgt en lys-lys brun skygge over hele øyelokket, og så en bronsefarget i en tykk stripe fra innerste øyekrok og utover det som du får kan når du har øyet åpent (altså ikke helt nederst på øyelokket, men litt over), og i ytterkanten forme en trekant ned mot vippehårene. Dus det ut med fingerspissen slik at det ikke blir stort fargeskille.

Skrevet

Hva med å stikke innom en sminkebutikk, de legger gjerne sminke på deg og gir deg råd ang sminking.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...