eliona Skrevet 7. september 2010 #1 Skrevet 7. september 2010 Hei på dere alle sammen. Tenker litt på å ta en utdannelse etter at den lille begynner i barnehage (om to år). Men jeg vet ikke hva det skulle være. Jeg jobber nå som hjelpepleier i en bolig med autister, noe jeg liker veldig godt, synes det er mye spennende og man lærer så mye om seg selv av å jobbe med mennesker. Men tenker at hjelpepleier utdanningen ikke er nok, jeg vil gjerne ha høyskole utdanning. Det må være noe innen å jobbe med mennesker , kan også jobbe litt på kontor, men jeg passer nok ikke til kontor jobb 100%. Jeg er veldig interessert psykologi, jobbe barn, å jobbe med forskjellige nasjonaliteter, utvikklingshemmede, hudpleie... Det må som dere skjønner være en jobb innen helse. (men ikke sykepleier). Liker å si min mening, og å diskutere med andre. Jeg har også tenkt å ta hudpleier utdanningen, men det er jo ikke høyskole. Finnes det noen utdanninger innen det samme, men som krever høyskole? Det må gjerne være en utdanning som tar ca 3 år. Går det ann å ta de som nettstudie er det et stort pluss for meg. SÅ damer: hva tenker dere passer for meg. Ikke nøl med å si din mening! På forhånd takk!!!
juliea med pike 07.03.11 <3 Skrevet 7. september 2010 #2 Skrevet 7. september 2010 Hei, jeg er litt i samme situasjon som deg og kunne tenke meg noe utdanning innenfor det du nevner. Jeg har tenkt på sosionom, det er ikke et langt studie. Da kunne jeg tenke å jobbe i en instistusjon for ungdom "problembarn" Jeg har alldtid hatt lyst til det, v Psykologi har jeg også vurdert men det er et lengre og tyngre studie som jeg ikke vet om jeg orker, men ser litt med tiden. Min mamma er sosionom og hun har jobbet på psykiskesykehus med å prate med pasientene, noe kontor arbeid. Jobbet i store bedrifter og holdt kurs, og hatt oppgaver som å hjelpe folk å jobbe i team... Hun har gjort veldig mye variert og kan også jobbe innenfor skole-barnehager om hun ønsker det pga pedagogisk utdanning.. =) Håper dette var noe hjelp. Det som er viktig for meg iaf er at jeg ikke velger en utdanning som låser meg fast til et bestemt yrke, men må kunne ha variasjon =)
eliona Skrevet 7. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 7. september 2010 hei og takk for svar. Har faktisk fått høre fra andre at jeg burde tenke på sosionom/ vernepleier utdanning. Når jeg skrev psykologi så tenkte jeg ikke på psykolog, men bare noe innen det, som for eksempel denne utdanningen du nevner. Det er også for meg viktig at jeg har mange muligheter for å få jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå