Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #1 Skrevet 7. september 2010 Bare lurer.... Vi leier en leilighet av kommunen. Her er ikke gjort ferdig rundt huset (er en 2manns bolig), er kun grus og stein her. Har spurt om de ikke kan lage en liten terasse utenfor, så vi iallefall har en liten plass å være ute... Dette er 2år siden vi etterlyste. Nå skal kommunen lage en terasse her, men da øker de husleien. Hva tenker dere om det? Jeg synest at det bør være en selvfølge at når vi leier en leilh så bør det være en terasse eller liknende. Nå øker de leien, så det vil jo egt si at vi betaler terassen.. Og leien er ikke lav i utg.punktet! Hadde dere gått med på det? Er det vanlig å gjøre sånn?
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #2 Skrevet 7. september 2010 Du betaler vel strengt att for det du leier i utgangspunktet. Det er på ingen måte en selvfølge at det legges til en terrasse eller liknende innenfor opprinnelig leie.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #3 Skrevet 7. september 2010 Det er vanlig å øke husleien når man utbedrer såpass mye...
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #4 Skrevet 7. september 2010 Det er jo ikke en selvfølge at det er terasse eller lignende når man leier. Jeg har leid mange steder hvor det ikke var hverken terasse, platt eller hage.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #5 Skrevet 7. september 2010 Hmm, dere leier, og krever en terasse men vil ikke betale for det? Skjønner ikke helt logikken? Hvorfor leier du av kommunen?
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #6 Skrevet 7. september 2010 Det finnes jo ørten leiligheter rundt om som ikke har noen som helst slags terrasse. Synes ikke det er noe man har krav på når det ikke var der når man begynte å leie.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #7 Skrevet 7. september 2010 Tja,-hvis jeg bygger en terasse på huset mitt, så koster deg meg jo noen kroner...Hvis du synes det er en selvfølge med terasse, så får du jo finne deg en leilighet med terasse,da!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #8 Skrevet 7. september 2010 Synest det er en selvfølge for når vi begynnte å leie stod det i papirene at det skulle være både carport og terasse rundt huset. De hadde bare ikke kommet så langt enda. Skulle gjøre det så fort som mulig. Men har altså gått to år nå..verken terasse eller carport er her..og de sa ingenting om øking i husleien.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #9 Skrevet 7. september 2010 Kan du ikke bare skrive det i utgangspunktet da??????????? ÅÅÅÅ, er så lei av at alle bare forandrer historier her underveis! Likte ikke svarene du fikk??? Nei da, da er det jo bare å forandre litt på det du skrev!?!?!?!?! BLÆ!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #10 Skrevet 7. september 2010 Jeg skrev jo at det ikke er gjort ferdig rundt huset..gjorde jeg ikke?? Utrolig mange barnslige mennesker her... "BLÆ"..SÅ voksent.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #11 Skrevet 7. september 2010 Leien har vel (selvfølgelig) vært billigere siden det ikke var noen terrasse eller uteplass.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #12 Skrevet 7. september 2010 Ville tatt kontakt med en jurist eller lignende som har peiling på sånt og som kan se over kontrakten. Kan jo hende det er slik at leia dere hadde i utgangspunktet skulle inkludere terrasse og da skal du ikke finne deg i at de øker leia. Men er ikke sikkert det står i kontrakten. Men uansett: få hjelp av noen med peiling ikke bare en gjeng mødre på et nettforum.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #13 Skrevet 7. september 2010 Slapp helt av, som regel så øker kommunen husleia hvert eneste år. I tillegg så må en søke om å få beholde boligen med jevne mellomrom.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #14 Skrevet 7. september 2010 Hvor mye øker de husleia da? Spørs litt synes jeg. Har dere blitt fortalt (på papir) at det kommer en terrasse etterhvert så skal det vel i tillegg opplyses om at husleien vil økes. ar dere ikke dette skriftelig har dere vel en svak sak vil jeg tro.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #15 Skrevet 7. september 2010 At det ikke er gjort ferdig betyr IKKE automatisk at de skal bygge terasse og carport! Det kunne like gjerne være at de ikke har raket og slettet og slengt ut litt gressfrø...
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #16 Skrevet 7. september 2010 De som leier fra kommunen får jo ofte bostøtte fra kommunen, ofte får de andre stønader og støtteordninger også. I kommunene jeg jobber sløser de ikke bort kommunale boliger på dem som kan greie seg i det private leiemarkedet. Det gjør de heller ikke i noen av nabokommunene vi samarbeider med, eller i noen av de andre kommunene jeg har jobbet i. Det er en måte å forskyve midler fra kommune budsjett post 1 til kommune budsjettpost 2 på. Hvem får pengene, boligkontoret, eiendomsavdelingen, sosialkontoret, bostøtte kontoret.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #17 Skrevet 7. september 2010 Skulle mye heller leid privat jeg. Men her i kommunen er det veldig få som leier ut. Dette er en kommune med veldig få innbyggere, og å leie bolig hos kommunen er helt vanlig. Vi får ikke bo-støtte eller noen annen form for støtte. Er en helt vanlig familie, begge har jobb og har ingen form for hjelp fra nav eller liknende. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå