babymaby Skrevet 7. september 2010 #1 Skrevet 7. september 2010 Synes det er så rart at jeg ikke har fått blodprøvesvarene ennå. Var på kontroll i uke 14, og er nå i uke 18 - de burde vel ha klart å analysere prøvene på fire uker? Hvor lang tid tok det fra du tok blodprøvene, til du fikk svar?
Cornetta Skrevet 7. september 2010 #2 Skrevet 7. september 2010 Jeg syns også at det gikk så lang tid før jeg fikk svarene (var der i uke 12, er nå ca 17), så i går ringte jeg og etterlyste dem. Da viste det seg at legekontoret hadde tenkt å la dem ligge og vente til jeg kom til neste kontroll der. Jeg har tenkt å gå til jordmor de neste kontrollene, og skal ikke til legen før i uke 32, så jeg spurte fint om de kunne sende prøvesvarene i posten. Hun sa jeg egentlig ikke trenger dem før jeg skal føde, men jeg syns nå de er greie å ha likevel jeg da... Jeg er rhesus neg, så om det skulle være noe syns jeg det er greit at det står i papirene mine.
nr 4 i magen på overtid Skrevet 7. september 2010 #3 Skrevet 7. september 2010 Heia:) Dersom svarene er fine, får du ikke høre noe. Dersom det skulle være noe galt, får du som regel beskjed i løpet av ei uke. Alt er sikkert i skjønneste orden:)
babymaby Skrevet 7. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 7. september 2010 I mine tidligere svangerskap har jeg alltid fått blodprøvearket, som skulle ligge sammen med helsekortet for gravide, det er derfor jeg stusser...
Cornetta Skrevet 7. september 2010 #5 Skrevet 7. september 2010 Det var det jordmor nevnte også, da jeg var hos henne i uke 16, da lurte hun på om jeg hadde fått det siden det skulle følge helsekortet. Får inntrykk av at det er ulik praksis rundt om. Det skal nevnes at jeg bor i en liten kommune og har jordmor der (som har god kapasitet), mens jeg har fastlegen min i nabokommunen. I den kommunen vet jeg at det er dårlig kapasitet hos jordmødrene, virker som de ikke er vant til at de gravide går til jordmor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå