Gå til innhold

åh guuud!!! Jeg har en drittsjef!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir så forbanna!! Jeg har pcos og en god del bivirkninger av det. nedstemthet, sliten, hodepine ol... legen min har skrevet et brev til arb. giver om dette, så han skal ha litt mere forståelse.. Så jeg å arb.giver hadde en avale om at han skulle være litt ekstra snill med meg når det kommer til fri fra jobb en gang i uka.. (jobber kun kveld, og det er en veldig fysisk tung jobb) Så blir fort sliten.. Men uansett.. Nå har jeg stått på hele mnd her, jobber hver dag.. Har spurt om fri en gang i uka, men har ikke fått det på noen mnd nå..

Også spurte jeg om fri igår også. Da fikk jeg nok engang et nei..

Da jeg kom hjem fra jobb igårkveld fikk jeg dundrende hodepine. Fikk ikke sove spesielt godt inatt grunnet dette.. Så våkner jeg idag, og har fortsatt hodepine.. Svetter å fryser om en annen... Altså jeg er i dårlig form.. Jeg jobber i frysa.. Så det er iskaldt der jeg jobber (går med dress)

Så da sender jeg en mld til sjefen om at jeg har blitt dårlig, og at jeg skal til legen idag... også tror han ikke på meg?!?

Skreiv at det var veldig rart, da jeg hadde spurt om fri igår. Men jeg bestemmer jo ikke selv når jeg blir syk vell??

Han skrev flere utrolig frekke mld til meg. Jeg blir så irritert!

jeg skrev tillogmed hva det var som feilet meg.

Har han rett til dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som arbeidsgiver kan det nok være nærliggende å tenke at en sykmelding som kommer når noen ikke har fått fri kan virke som et pussig sammentreff. Men han burde jo vokte seg for å si det.

Be om en samtale med ham og få skrevet en avtale på hvilke dager du skal ha fri slik at dette er planlagt lenge før du har fri. Arbeidsgiveren skal få bedriften til å gå rundt og jeg skjønner godt at han ikke kan gi fri på kort varsel, det vil gå utovre driften og kollegaene dine som får mer jobb når en er borte.

Skrevet

What what???!!!

Maa si du har en riiiimelig forstaaelsesfull lege som skriver brev om at slike symptomer kan skyldes PCOS!

Har selv PCOS men hadde aldri funnet paa aa tilskrive det slike symptomer som nedstemthet (med mindre du er ufrivillig barnloes selvfoelgelig) og lite energi, etc! Det medfoerer vel heller at man legger paa seg lett og maa kjempe litt mer for aa beholde vekt, etc.

Dersom du fryser/svetter og er sliten saa har vel dette absolutt ingen verdens ting med PCOS aa gjoere saa forstaar sjefen din VELDIG godt!

Skrevet

å være sliten og trøtt er visst et av symptomene..

Ikke sikker på det med nedstemthet, så det vet jeg ikke.

Fryser og svetter er vel et tegn på influensa.. og hodepine. Såvidt jeg skjønner så er det det HI vil frem til??

Skrevet

Nei, han har ikke lov til å trakassere deg. Hvis du er medlem i en fagforening, ville jeg ha kontaktet dem.

Skrevet

Jeg synes absolutt synd på deg som er syk, men synes jammen meg synd på sjefen din også! Han kan vel ikke gi deg sparken heller så han er stuck med ei som ikke takler jobben sin. Kan du ikke se deg om etter en jobb du takler da. Jeg synes det er veldig mye å be om at du bare kan ta fri innimellom. Det fungerer jo ikke sånn i virkeligheten.

Skrevet

Om du er syk så bør du vel være delvis sykemeldt da? Ikke be om fri, men rett og slett være 20% sykemeldt f.eks.?

Skjønner at du er sliten, men uten sykemelding er det ikke lett for sjefen din å vite OM du er syk eller bare vil ha fri.

Skrevet

Delvis enig med de andre her - dette er ordnet på en veldig rar måte i forhold til legen og sjefen din. Det går da ikke an å ha slike løse avtaler, enten må du jobbe fullt, eller så må du få en sykemelding så sjefen vet hva han har å forholde seg til. Det kan ikke være lett å skulle gi en ansatt fri titt og ofte for å være "snill".

Men når det er sagt, så er oppførselen hans mot deg helt uakseptabel. Det er trakassering, og ikke noe du bør finne deg i.

Skrevet

De vanligste symptomene på PCOS er fedme, uren hus, uregelmessig mens, barnløshet, hårvekst og insulinresistens.

Slitenhet, nedstemthet og hodepine behøver ikke ha noe med PCOS å gjøre i det hele tatt. Kanskje du heller skulle få sjekket stoffskifte ditt?

Arbeidslivet fungerer ikke slik at en arbeidsgiver kan gi en ansatt fri når denne måtte ønske det. Skal du ha fravær fra jobb, bør dette avtales med arbeidsgiver i god tid. Du kan ikke komme dagen i forvegen eller samme dag og forlange fri.

Jeg har full forståelse for at sjefen din er mistenksom når du sender melding om at du er syk. Det kan veldig gjerne virke som om du plutselig er blitt syk fordi du ikke fikk fri akkurat når du ville.....

hvis du ikke klarer jobben din pga sykdom, bør du kanskje se deg om etter en mindre fysisk krevende jobb.

Skrevet

Bare sånn for å snakke for sjefen din litt. Det er veldig frustrerende for en sjef å få samme spørsmålet hver uke,og ikke være ops på når dette kommer opp,enten får du ordne deg en 80% stilling,ellers så får du snakke med sjefen din om at du vil ha fri fast hver tirsdag e.l. Husk at når du blir syk/spør om fri,er sjefen din nødt til å ha noen som kan ta over for deg,og når dette kommer plutselig på hver gang,er det ikke noe rart i han må si nei,litt dårlig planlegging fra din side,men jeg forstår situasjonen din.

Skrevet

Skjønte ikkje den ordninga med fri ein gang i veka, eg? Får du berre betalt for dei dagane du jobbar? Vanlegvis fungerar det slik at ein anten er sjukmeld slik at arbeidsgjevaren får pengar til vikar frå nav (etter 14 dagar) eller så jobbar du. Om du ikkje vil jobbe fulle veker må du få kontrakt på 80% stilling eller finne deg ein annan jobb.

Eg skjønar og at han synes det er rart at du spør om fri, og når du ikkje får det sender ei melding (?) om at du er sjuk.

Sjølvsagt har han ikkje rett til å vere frekk med deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...