Gå til innhold

Blir aldri gravid jeg!:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg tillogmed gått på noen piller som skal hjelpe meg med eggløsningen.. Men nei.. Ingen spire enda heller:((

Gir opp:,(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkar. Det er hardt når kroppen ikke vil det du vil:)

Å ta en pause fra prøvinga er nok godt for psyken. Du får sikkert lyst til å prøve igjen etter en pause. Lykke til uansett.:)

Skrevet

Noen trenger litt mer hjelp.

Hvor lenge har dere prøvd?

Har du vært til utredning?

Skrevet

Har prøvd i to år..:s

Er til utredning ja.. Har pcos:( Men gynecologen min mente jeg hadde eggløsning, men siden jeg ikke har blitt gravid enda, fikk jeg noen tabletter som skal hjelpe.. Men ikke hjulpet noe enda:(

Alle blir gravide rundt meg, utenom meg.. Skikkelig fælt!:(

Skrevet

hei,.

jeg og min mann prøvde ikke like lenge som deg. men kan fortelle litt om min opplevelse..

jeg har noe som heter leiden mutasjon som skal gjøre det å bli gravid litt vanskeligere enn vanlig. vi prøvde i lang tid før vi fikk det til. når vi først fikk det til hadde jeg sluttet å tenke på det på en stund. vi hadde sex gjevnlig. men pratet lite en periode om en ny baby. hadde nylig flyttet og jobbet utrolig mye. drev med innredning i leiligheten over lang periode så ble på mange måter glemt litt.

fortalte legen min som jeg gikk til at ejg hadde blitt gravid og det hadde da skjedd den perioden som vi ikke tenkte noe på det.. han trodde det hadde mye å si til tider...

så mitt råd til deg er ha sex og kos masse med mannen din. men prøv å tenk mindre på det. kan være lettere for kroppen din å få det til da. ikke legg så stort press på deg selv. du blir mor når kroppen din er klar for det.

lykke til,..

Skrevet

Ja, jeg får prøve på det.. Veldig vanskelig.. Har prøvd å ikke tenke så mye på det før også, men til ingen nytte.. Får bare prøve å ta meg selv i nakken!:)

Takk for svar!:)

Skrevet

Huff jeg føler virkelig med deg!!

har et søskenbarn i samme situasjon som deg. De har nå vært prøvere i 2.5 år. Hun har blitt sjekket for PCOS (eller hva det het), men dette hadde hun ikke.

Det ble til slutt påvist at hun ikke hadde eggløsning, og menssyklus er helt på tur. kan gå opptil 70 dager mellom hver mens.

Hun har forsøkt å gå til refleksolog. Det er en person som trykker på forskjellige punkter på kroppen. Det skal trigge kroppen til å lage mer av det hormonet som du mangler. For hennes del hjalp det en del (fikk masse kvinnelige hormoner og PMS i massevis), men dessverre ble hun ikke gravid. Det kunne kanskje være noe du kan forsøke iallefall??

Nå går hun på diverse pillekurer med hormoner for å finne ut nøyaktig hvem som hun må ha for å bli gravid. Dette gjør hun via sykehuset.

Må være helt grusomt å gå så lenge. Gikk selv 7mnd for det klaffet og det var harde måneder.

Masse lykke til, plutselig så er det en spire som klamrer seg fast :-)

Skrevet

Prøv fertilitetsakupunktur, hjelper også dem som har pcos. Kan fungere fint som tilleggsbehandling til ordinær medisin som du allerede tar! Lykke til, ikke gi opp, her tok det 4 år men det gikk til slutt!!

Skrevet

Dersom du har påvist pcos kunne du prøvd ketolys. Les om det på nett, mange med pcos har fått god hjelp, og veldig mange har blitt uventet eller planlagt gravide etter noen mnd på ketolyse. Lykke til. =)

Skrevet

Vi prøvde i 2 år... Som du sier så blir "alle" gravide rundt deg... Jeg ble skikkelig misunnelig og forbanna da svigerrinna mi ble gravid etter å ha prøvd "så lenge som 2 mnd".... 2. gang hun ville bli gravid gikk hun rundt å sa hver mnd.,, nå gir jeg nesten opp altså... det nå har det gått 2 mnd, jeg kan vel ikke bli gravid igjen.... (hun ble gravid etter 3 mnd..).

Unnskyld men merket endel bittre følelser fortsatt lå der:-) Det som til slutt gjorde utslaget, tror jeg, var at jeg ble sykmeldt fra jobben med senebetennelse i skulderen. jeg kunne dermed ikke egentlig gjøre så veldig mye av noe som helst. jeg ble sykmeldt i mai og brukte tiden til å ligge ute i sola hver dag. Bare slappet av og glemte egentlig hele greia med graviditeten. Hvis ikke jeg hadde blitt gravid innen august så skulle jeg på utredning så jeg hadde vel egentlig gitt helt opp...

Håper du får oppleve den vidunderlige følelsene snart:-)

Skrevet

Skal ikke ha noe å si hvor mye eller lite du tenker på det.

For meg tok det 12 år, ble da gravid etter naturmetoden.

Er utrolig mange som sliter, men det er mange måter å bli gravid på i dag.

Lykke til.

Skrevet

Ikke et medisinsk studie kan si at det hjelper å ikke tenke, kjenner jeg blir litt oppgitt av den kommentaren.

Mange blir gravide etter lang tid, men også sjelden at en er 100% steril.

Hadde heller startet opp ivf behandling, kan ta tid den og.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...