Gå til innhold

Flere med trassige 7 åringer???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er voldsomt trassig om dan,skal ikke høre,kun gjøre som hun vil. Lukker øra og babler når jeg snakker med hun.

Er det flere???

Syns det er vanskelig for det er uikke hyggelig å måtte krangle til alle døgnets tider...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja!

6-7 års alderen er en slags pre-pubertet...

Helt vanlig desverre og det kan vare en stund;)

Her holdt eldste snupp på fra hun var 5-7.... Når endelig ting løsnet med henne, startet søsteren (13 mnd yngre..) så vi har hatt det gående i 2,5 år i strekk nå:)

Du får smøre deg med tolmodighet, velge dine krangler (hva er det vikstigste for deg å ikke "tape" på, kanskje noe som egentlig ikke er så farlig om du gir deg på...)

Men vær sterk og konsekvent! Har du først sagt nei, så må du holde på det! Hvis ikke har du det gående!

I denne perioden kan det være lurt å finne på noe positivt med jenta di- husk at hun nå er i en litt forvirrende periode (også for henne selv)

En tavle med oppgaver og en liten form for bellønning kan være lurt:)

Selv om hun nå virker tøff og trassig, så husk at hun faktisk er veldig sårbar nå..... Blir nesten som den virkelige puberteten, bare at en 7-åring er enda dårligere på å kunne snakke og fortelle hva det egentlig er. Hun vet det nok ikke selv engang, hvorfor hun gjør som hun gjør...

Men hold ut! Det går over, og plutselig så har du en snill jente som hører på deg og gjør ting du spør henne om uten å protestere:)

Skrevet

jeg er veldig tolmodig så det skalmye til for å heve stemmen....

jeg og faren har bodd fra hverandre i snart fem år og hun sier hu ikke gidder å høre på meg for jeg klarer ikke bli sint som pappan gjør...jeg sliter med dårlg samvittighet etter bruddet enda så derfor jeg harproblemer med å bli sint,men hun trenger tydeligvis non grenser her og...men det er vanskelig...

hun har en lillebror på 7 mnd og jeg prøver å få til alenetid med meg og hun så ofte jeg kan...

jeg belønner henne også...

uff det er ikke lett hehe

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...