Dronningen! Skrevet 7. september 2010 #1 Skrevet 7. september 2010 Jippi!! http://www.dagbladet.no/2010/07/05/magasinet/lano-ungen/konkurranse/reklame/12430664/ Han er ett barn og det hender at han bruker Lano- har han ikke da like stor rett til å være med i konkurransen som funksjonsfriske?
hit og dit Skrevet 7. september 2010 #2 Skrevet 7. september 2010 Jeg er glad for at jeg bor i et land hvor et annerledesbarn kan vinne en slik konkurranse. Det er nok av de landene hvor slike barn er forbundet med skam og gjemmes vekk. Jeg har nylig bodd i ett, og har sett anneldesvoksne bli angrepet på gaten, uprovosert. At vi kan stemme frem denne gutten, og la han vinne synes jeg er flott. Jeg har sett mange sinte facebook linker i det siste. Fra mødre som ikke vant på tross av aktiv rekruttering av stemmer på facebook. De mener det er urettferdig fordi denne gutten fikk gratis medieomtale. Til det kan jeg bare si: han fikk gratis medieomtale fordi han skilte seg fra resten av deltakerne. Resten ble en i mengden, men han som vant hadde det ekstra som skilte han ut fra resten. Og da fikk han ekstra omtale. Er det mer rettferdig om den ungen som hadde en mor som rekrutterte flest stemmer på chatforum vant?
Dronningen! Skrevet 7. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 7. september 2010 Så fnt innlegg du skrev Nyul... og jeg er helt enig med deg.... Jeg jobbet en gang med en leder fra Hellas, hun kunne ikke skjønne hvorfor vi skulle ha en gutt med Downs på jobben (jeg jobbet på et fritidssenter den gangen) for han ville jo aldri lære noen ting og dessuten ville han dø i tidlig alder?! Mangfold er bra:o)
Dotten Skrevet 7. september 2010 #4 Skrevet 7. september 2010 Likte også at denne gutten vant. Han fortjener jo å vinne like mye som hvilken som helst annet barn. Bennetton hadde jo et barn med Downs som frontet dem for noen år siden. Vakte jo også reaksjoner. Jeg skjønner ikke for mitt bare liv hvorfor anderledesbarn ikke skulle kunne vinne slike konkurranser. Er det fordi de ikke har et "blendende vakkert utseenede" med store dådyrøyne osv??? De menneskene som er flottest og mest ærlige her i verden er jo nettopp de som er "anderledes". De er i det minste ikke slemme, onde osv. som enkelte mødre på nettet har vært.............
Dronningen! Skrevet 7. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 7. september 2010 Mødre på nettet er livsfarlige og i stor grad her på DIB/BIM... Jeg tror ikke det vil være flertallet av de negative Anonyme på Anonymsiden som vil tørre å stå for det de mener med nick i denne tråden. Men allikevel så vil de fleste foreldre slå et slag mot mobbing... Dobbeltmoral??
solstråle69 Skrevet 7. september 2010 #6 Skrevet 7. september 2010 Jeg synes hele konkurransen er forkastelig - og synes det er rart at "dere" ikke mener det samme. Det kunne ikke falt meg inn å være med, heller ikke å stemme.
hit og dit Skrevet 7. september 2010 #7 Skrevet 7. september 2010 Jeg liker heller ikke konkurransen, og har ikke meldt på mine barn. Når det er sagt: så lenge konkurransen finnes så synes jeg det er flott at det ikke er "barnet med det perfekte utseende" som vinner.
hit og dit Skrevet 7. september 2010 #8 Skrevet 7. september 2010 Kanskje jeg burde omformulere: så lenge konkurransen finnes så synes jeg det er flott at det ikke BARE er "barnet med det perfekte utseende" som kan vinne.
Dronningen! Skrevet 7. september 2010 Forfatter #9 Skrevet 7. september 2010 Ja for noen er den forkastelig... jeg for min del ville ikke ha sendt inn bildet av mitt barn Solstråle men noen sender inn bilder til slike konkurranser. Bør ikke da alle barn stille likt - funksjonsfrisk eller ikke?
solstråle69 Skrevet 7. september 2010 #10 Skrevet 7. september 2010 Selvfølgelig! Denne gangen er vel heller "problemet" at "vanlige" barn ikke hadde noen som helst mulighet. Det forundrer meg at foreldre kaster seg på dette - det er jo ren markedsføring fra produsentens side, ene og alene. Jeg antar at de samme som melder på barna sine i denne "konkurransen", er mange av de samme som synes skjønnhetskonkurranser for små barn er forkastelig. Jeg ser ikke forskjellen.
Formerly known as Tina Skrevet 7. september 2010 #11 Skrevet 7. september 2010 Jeg ville aldri meldt barnet mitt på slike konkurranser... Hehe, jeg hadde gått i bakken hvis folk hadde sagt så mange negative ting om mitt fantastiske barn:-) Sånn er det å være mor til verdens beste:-) (så ingen blir sure får jeg vel føye til: i mine øyne) Anyway.... Jeg synes at kriteriene for konkurransen burde vært annerledes uansett hvem som vinner. Såpe-vann=lano....
solstråle69 Skrevet 7. september 2010 #12 Skrevet 7. september 2010 Næmmen! Trodde virkelig det skulle bli mye styr av denne tråden! :-))
ღMadame_mim ღ Skrevet 7. september 2010 #13 Skrevet 7. september 2010 Jeg synes at det skulle vært en regel at det kun skulle være badebilder som var med i konkurransen. Lano er jo faktisk en såpe! Nå er jo ikke den regelen der da så da synes jeg at den gutten som vant var en like verdig vinner som alle andre! Flott at det er et annerledes barn som vinner for en gangs skyld!!
Dronningen! Skrevet 7. september 2010 Forfatter #14 Skrevet 7. september 2010 Ja det trodde faktisk jeg også Solstråle men kanskje de med størst kjeftament ikke tør å hyle når de må vise seg med nicket sitt... ... mye tryggere å gjemme seg bak noen vet du! (bak noen= anonymknapp eller sjefsmegga!)
Teline Skrevet 7. september 2010 #15 Skrevet 7. september 2010 Personlig synes jeg denne konkurransen er en uting, mye pga hetsingen av deltagerne. Deltagerne er unger, på hvilken måte er det greit å hetse dem? Funksjonsfriske eller ei? Jeg synes det er en smule dårlig dømmekraft av foreldre som utsetter ungene sine for dette. Jeg bryr meg ikke om hvem som vinner, ikke kjøper jeg Lano, ikke meldte jeg på mitt barn, resultatet påvirker ikke livet mitt. Er vinneren den som har fått flest ærlige stemmer så flott. Er vinneren et resultat av 4chan eller annet humbug er det ikke flott.
Tøysetipp Skrevet 7. september 2010 #16 Skrevet 7. september 2010 Jeg stemte på Michael og ble glad da jeg så i avisen at det var han som vant. Kanskje har vi gjort oss en seier. At det var hjertet som vant -og ikke nødvendigvis utseende. Det spiller vel ingen rolle hvorvidt vi ville meldt på våre egne barn, men at det var et handicapet barn som vant - og at han kan være like vakker som hvilket som helst annet glansbilde. Vi er jo med på å skape dette idealbildet, med pene barn som pryder katologsidene. Og siden- vakre, unormalt slanke kvinner som tom. står model for pluzz size women.. Gleder meg på Michael sine vegne og synes det var et stort steg i riktig retning.
Teline Skrevet 7. september 2010 #17 Skrevet 7. september 2010 Det er der jeg detter av. Jeg finner det fullstendig revnende likegyldig om det var et funksjonsfriskt eller funksjonshemmet barn som vant. Jeg mener vinneren skal være en ærlig vinner, det gjelder i enhver konkurranse Forøvrig mener jeg at hvem enn som er avbildet på baksiden av Lano refill har særdeles liten betydning i det store og det hele.
solstråle69 Skrevet 8. september 2010 #18 Skrevet 8. september 2010 Et stort steg i hvilken retning? Forundrer meg fortsatt over at ikke flere, om ikke alle dibberne boikottet denne konkurransen! Det er jo faktisk en konkurranse blandt små barn basert på utseende! Synes ikke er et steg i feil retning, jeg! Bort med hele konkurransen, som kun er en markedsføringsgreie for produsenten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå