Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #1 Skrevet 7. september 2010 Hehe, bestilte meg en fin, dyr jakke i størrelse xl. Superhappy og kler den på meg og den passer. Bortsett fra i armene, den er enormt for lang. Akkurat som om bare fordi jeg er tykk så har jeg 40 cm lengre armer enn gjennomsnittsdama? Eller bukser for den saks skyld, jeg er ikke 2.10 bare fordi jeg må bruke xl/46 i joggebukser :-p Jeg har jo normal høyde (167), og normale armer og bein selv om jeg har 30 kg mer en hun som bruker medium. *knurr*
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #2 Skrevet 7. september 2010 Som jeg skulle sagt det selv! eg er drittlei bukser som er opp til 25 cm for lange på beina. Jeg mener, hvor mange damer på 191 cm finnes det egentlig?
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #4 Skrevet 7. september 2010 Ja, det er virkelig på tide å ta tak i dette problemet. Vi skal og ha lov å kle oss sexy, for det kan vi være like mye som den dama i M. Det er holdningen det er snakk om, ikke fettprosent for å føle seg sexy. Og det gjør vi garantert ikke i telt klær. Lage egen FB gruppe? Mot Hvilken kjeder? Forslag? Lene V, Match og B-Young?
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #5 Skrevet 7. september 2010 helt enig, det er tragisk. Samtidig vil jeg tro de som er høye og slanke har samme problem, at de får klær som er for store generelt for at det skal være langt nok i armer og bein.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #6 Skrevet 7. september 2010 Men dette er jo kles designere i utgangspunktet. Vi burde forlange mer!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #7 Skrevet 7. september 2010 Jeg har samme problem med lengden på bukser selv om jeg er 161 og bruker small. Tror det er et generelt problem for alle som ikke er 180 og bruker small (hvor mange kan det finnes av de liksom?). Jeg må legge opp alle bukser 10-20 cm. Irriterende, 100 kr ekstra på alle bukser. Kjoler kan jeg glemme for jeg er ikke samme str over hoftene som overkroppen. I tillegg til at små pupper ikke passer inn i klær. Man skal visst være høy, brystfager og ekstremt tynn på en gang!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #8 Skrevet 7. september 2010 Hvorfor i all verden kan de da ikke lage forskjellige arm og bukselengder da ? Innen en viss standard selvfølgelig.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #9 Skrevet 7. september 2010 VEL, jeg har motsatt erfaring. Er 180 høy, og opllever at om jeg går OPP i størrelse så blir ikke ermer lenger, eller bukseben lenger..... Ser bl.a i en del kleskataloger at bukser når makslengde i str 38/ 40 og i 42-44 og 46 beholder de samme lengde..... Men det er jo litt sånn at alle har vi våre problem og føler de er verre enn alle andres ) Alternativt så FINNES det overdeler og bukser med lange ben/ermer, men da er det beregnet på folk på 180 og 50 kilo.Ikke for en dame på 180......HAr mange eksempler på jeans som i ungdomsbutikker stopper i 28" livvidde og har både 36" og 38" i lengde. Mens butikker med bukser for oss over 15 år stopper i benlengde 34" (som er for kort) men fortsetter opp til både 36" og 40" i livvidde... ) Man kan vel ikke håpe at billigbutikker/butikker med hele befolkningen som målgruppe lager klær osm passer oss alle...Og siedne få av oss er gjennomsnittsmennekser, vil det si at de fleste er misfornøyd med NOE på de fleste klesplagg....
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #10 Skrevet 7. september 2010 Jeg skal love deg at store pupper heller ikke passer inn i de fleste topper. Jeg er høy, slank og barmfager (E-cup), bruker str 38 i klær, men er mange topper jeg ikke kan bruke fordi de ikke passer over brystene. Har ofte tenkt at de med små eller normale pupper har det lettere. Jeg med mine 174 cm må forøvrig også legge opp bukser.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #11 Skrevet 7. september 2010 Hehe som om jeg skulle sagt det selv, har g-cup over puppene og litt mage, men smale skuldre og "korte" armer, så topper i xl ser malplassert ut selv om de passer over pupper/mave. Samme med bukser, altfor lange alltid.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #12 Skrevet 7. september 2010 Nei, men da er vi like langt du som er barmfager og meg som ikke har pupper. For jeg kan heller ikke gå i de fleste topper.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #13 Skrevet 7. september 2010 Jeg hater!!!! også at så mange plagg er designer for folk uten pupper!!!!!!!!!!!!!!! GRRRRRRRRR!!! Må ofte gi opp, eller ihvertfall opp en størrelse eller to pga puppene. Skikkelig irriterende! Syns de kunne hatt lit flere valg når det gjaldt størrelser ja! For mange med sr xl vil jo også være høye med lange armer, mens noen kun er kraftige og ikke høye. Tenk om vi kunne gått til skredder! ;D
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #14 Skrevet 7. september 2010 Er helt enig med dere over. Jeg er 170, og må også alltid legge opp bukser. Jeg er kort i beina og lang i overkroppen. Når man er litt stor og skal ha bukser som passer i livet så blir det jo nok til en hel bukse til nederst Et tips er ellos, de har i allefall noen bukser hvor man kan velge beninnerlengde. Og de er ikke så verst heller. Kjøpte 2 stk før sommern og kvaliteten var overraskende grei til ellos å være
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #15 Skrevet 7. september 2010 De færreste av oss hr standardkropper. Den enkleste løsningen på problemet er faktisk å prøve klærne før dere kjøper dem. Det er så mange muligheter for variasjon når det gjelder klær at man ikke kan forvente at alt blir laget for å passe alle. Dropp hele netthandlingen. Det løser hele problemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå