ღhælgelainnღ Skrevet 7. september 2010 #1 Skrevet 7. september 2010 Noen her inne som selv har foretatt 3 keisersnitt, eller som kjenner noen som har gjort det? Er det stor risiko rundt det, med tanke på at man har blitt skjært opp i magen to ganger tidligere? Hørte om ei som var gravid igjen og som hadde tatt 2 keisersnitt før. Tenkte bare på om det kan være farlig å gjennomføre det enda en gang?
Romeren Skrevet 7. september 2010 #2 Skrevet 7. september 2010 Ja, jeg kjenner noen som har tatt 3 keisersnitt. Legen hennes sa at hun til og med kunne få enda en til, så det er nok ikke så stor risiko involvert i det.
NormaJean Skrevet 7. september 2010 #3 Skrevet 7. september 2010 Jeg har hatt 2 akutt keisersnitt! Det eneste legen sa til meg på barsel er at jeg får ikke forsøke vaginalfødsel, men det må bli planlagt! Utover det så var det ingenting i veien for å få ett barn til!
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 7. september 2010 #4 Skrevet 7. september 2010 Det kan være stor risiko involvert i dette, men det er mange faktorer som spiller inn. Hvordan snittet har vært, hvor sterk livmor han har, hvor mye arrvev osv. Mange får beskjed av legen om de vil tåle et svangerskap til eller ikke, men dette igjen er jo bare et svar ut ifra erfaring fra legene og ikke en fasit.
NormaJean Skrevet 7. september 2010 #5 Skrevet 7. september 2010 Jeg har hatt 2 akutt keisersnitt! Det eneste legen sa til meg på barsel er at jeg får ikke forsøke vaginalfødsel, men det må bli planlagt! Utover det så var det ingenting i veien for å få ett barn til!
ღhælgelainnღ Skrevet 7. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 7. september 2010 Jeg har lest et sted at det medfører økt risiko for tap av mye blod og blodpropp i lungene, hvor en faktisk kan dø av det. Men det er kanskje i helt ekstreme tilfeller hvor alt gikk galt.
Kamomille Skrevet 7. september 2010 #7 Skrevet 7. september 2010 Tidligere var det slik at leger kun anbefalte 2 keisersnitt. Man har senere gått bort fra dette da man ser at kvinnekroppen og spesielt livmora tåler mer enn dette. Men alle er selvfølgelig forskjellige, og ingen lege kan garantere at livmora holder; hverken ved keisersnitt ellet ved vaginal fødsel. Imidlertid får men ikke lov til å føde vaginalt hvis man har hatt mer enn ett keisersnitt.
Underveis --> Skrevet 7. september 2010 #8 Skrevet 7. september 2010 Så vidt jeg vet så får du ikke lov til å føde vaginalt om du har hatt to keisersnitt tidligere. Da må du ta keisersnitt de påfølgende gangene. Min tante har hatt 4 keisersnitt :-)
trebarnsmamma84 Skrevet 7. september 2010 #9 Skrevet 7. september 2010 kjenner ei som har hatt 4 keisersnitt, i løpet av 8 år.
Simply Skrevet 7. september 2010 #10 Skrevet 7. september 2010 Jeg har 2 ks bak meg og legen sa rett etter operasjonen at jeg kun kan ta ett ks til og da vil jeg få tilbud om å sterilisere meg. Tror de vurderer forholdene i livmora, hvor sterk den er.
Mor Løvehjerte Skrevet 7. september 2010 #11 Skrevet 7. september 2010 Jeg kjenner en som har hatt fire keisersnitt med påfølgende sterilisering. Magen ser kjepefin ut, og arrene går nesten kant-i-kant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå