1+1=3<3 Skrevet 6. september 2010 #1 Skrevet 6. september 2010 Opplever dere ofte at folk blander seg inn i deres graviditet eller hvordan dere oppdrar deres barn? Jeg har en svigermor og svigerfar som er litt for voldsomme etter min smak. Skal alltid blande seg inn, kommer bort og tar og holder på magen min. Svigerfar er fast bestemt på at jeg fint kan ta en øl eller et glass vin selvom jeg er gravid! Er han lege da eller??! NEI!... Også Virker det som om de er veldig klare for og komme inn på sykehuset og se barnebarnet så fort henne er født! Jeg tror jeg vil ha litt tid for meg selv før noe som helst besøk, men virker ikke som om de forstår dette.. Huff... Dette blei mye klaging, men vil gjerne høre noen andres meninger om dette, og gjerne noen morsomme historier om folk som blander seg inn, enn bare min klaging.
mamma til 2 skjønnheter Skrevet 7. september 2010 #2 Skrevet 7. september 2010 Jeg hadde følt meg "kvelt". Jeg er også i en situasjon der jeg og hans familie er ganske ulike. Jeg kan ikke fordra når andre prøver å kjøre over meg. Ikke så enkelt å si ifra heller :/ Når bebisen er født så håper jeg alle kommer på besøk på sykehuset slik at di slipper å komme den første uka når vi er hjemme igjen. et er da man vil ha fred å ro til å bli kjent med den lille og ikke bruke tid å energi på vasking og baking for at andre skal "stjele" tiden min. Men sånn er jeg...
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 7. september 2010 #3 Skrevet 7. september 2010 Ikke vær redd for å si ifra, det er deres barn og deres liv. Vil du ha ro rundt deg etter fødselen så sier du ifra om det. Du/dere bestemmer. :=)
1+1=3<3 Skrevet 7. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 7. september 2010 Ja, man må jo si ifra.. Ser egentlig for meg når tulla er født at Svigers kommer og skal overnatte i hele romjula. Skulle ikke forundre meg! Men da kommer jeg garantert til og si ifra!
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄ƷXenalita Skrevet 7. september 2010 #5 Skrevet 7. september 2010 Uff!! Høres ut som en beklemt situasjon. Nå kjenner ikke jeg hverken deg eller dine svigerforeldre... Selv ville ikke jeg ha svigermor inn på sykehuset forrige gang jeg fødte, men hun presterte å komme bare timer etter fødselen. Følte at det ødela for meg og det båndet vi knyttet da. Min egen mor kom ikke på sykehuset engang. Jeg hadde jo fortalt alle at jeg ville ha den tiden alene der. Denne gangen skal jeg gi krystallklar beskjed til henne om at sykehusoppholdet er hellig og at hun kan komme på besøk første dagen vi kommer oss hjem. Det er jo snakk om en ekstra dag med venting. Og sykehuspersonalet kommer også til å få beskjed om at jeg ikke ønsker besøk..
1+1=3<3 Skrevet 7. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 7. september 2010 Nei?! Bare timer etter fødselen?? Da hadde jeg begynt og grine trur jeg! Ja, jeg tror jeg også må gi klar beskjed om at jeg ikke vil ha noe besøk før vi har kommet hjem. Med mindre det blir til at jeg må være på sykehuset lenger enn normalt da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå