Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #1 Skrevet 6. september 2010 Har ei lita tulle på nå 1,5 år. Hun har samvær med bf 2 dager i uka, på 1,5 t hver gang, hjemme hos meg. Dette for å bli kjent med henne, da han uteble i over ett år. Han er veldig hard på flaska, og samboeren er pillemissbruker... Jeg er veldig engstlig for fremtiden og samvær hjemme hos de... Hun er jo så liten og kan ikke fortelle meg åssen hun vil ha det hos dem, og om hun blir tatt godt vare på der. Er redd for hva som kan skje der.. Jeg har jo ingen mulighet å få vite noe fra samværet med far, hvem de har vært sammen med og hva de har gjort sammen. Han juger og lurer og forteller aldri meg sannheten om ting.. Fikk nylig vite at han hadde sittet inne for fyllekjøring for noen mnd siden..Visste ingenting om det, jeg, for når han kom på samvær, så kom han jo kjørende!!!!!!! Lurer på om det er noen innstanser jeg kan ta kontakt med ang min bekymring, og er det noen som er i samme situasjon der ute??
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #2 Skrevet 6. september 2010 Ring barnevernet og be om råd. Det er nok lite de kan gjøre siden han kun er en samværsfar, så du bør nok bestille time på familievernkontoret også. For å få noe som holder i retten bør du skaffe en advokat. Jeg ville aldri latt denne mannen få samvær uten tilsyn slik som situasjonen du beskriver er...Rusmisbruk og små barn er en farlig kombinasjon..
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #3 Skrevet 6. september 2010 Ring barnevernet. Egentlig burde du blitt innkalt til møte der når faren ble tatt. Politiet skal sende melding til barnevernet om slike ting. Hva med om han gjør det igjen ? Snakker du med dem får du garantert beskjed om at samværet skal fortsette som nå. Du får gi han besked om at hvis han skal ha mer samvær må han gjennomgå noen form for avrusning, AA møter eller hva det kalles. Ingen kan ta deg senere på at du setter slike krav! Og i mellomtiden tilbyr du samvær, MED tilsyn (av deg eller annen person). Anonymine
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #4 Skrevet 6. september 2010 Signerer hun over her! Ingen kan straffe deg for at du setter slike krav. Spørst bare hvor "synlig" dette misbruket er ovenfor andre om du skulle trenge vitner i en evnt rettsak...
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #5 Skrevet 6. september 2010 Misbruket er veldig synlig siden han har blitt tatt for fyllekjøring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå