Mamma til en Prins<3Juli-spire Skrevet 6. september 2010 #1 Skrevet 6. september 2010 Så irriterende! Idag var jeg hos nav for å søke om dagpenger. Jeg sa opp jobben min etter permisjoen min, pga det ble for langt å reise hver dag.. og har i to mndr søkt på jobber, før jeg ville gå til nav for å be om penger fra de. Men da jeg var hos nav får jeg vite at jeg må registrere meg først, og da etter jeg har vært registrert i 8 uker kan jeg søke om dagpenger!! så nå lever vi på en inntekt, og jeg får ikke jobb noen plass. ( må ha innen et område ), og må vente i hele 8 uker før jeg kan søke om å få penger, og deretter vil søknaden om dette ta tre uker behandlingstid..! Hvorfor må de ha så irriterende regler? Jeg tenker om det i hele tatt er vits å søke, jeg vil jo ikke få penger før om 11 uker, og da har jeg helt sikkert allerede fått meg en jobb! Andre som får/har fått dagpenger?
Gjest Skrevet 6. september 2010 #2 Skrevet 6. september 2010 Du må søke nå, men vil få 8 ukers karantene siden du selv sa opp jobben din.
Mamma til en Prins<3Juli-spire Skrevet 6. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. september 2010 ja, jeg forstår. men så sykt irriterende at di 9 ukene jeg allerede har vært arbeidsledig ikke teller. Merkelige regler... ;(
vildejenta Skrevet 6. september 2010 #4 Skrevet 6. september 2010 Når du har sagt opp selv så har du 8 uker karantenetid fra du melder deg arbeidsledig hos nav til du får dagpenger.. Så du skulle meldt deg arbeidsledig når du var ferdig med permisjonen din! Trått er det når du har gått så lenge uten penger, men sånn er reglene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå