Gå til innhold

whaaat?! Kan dette stemme??? Ang NKS..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lyst på den generelle studiekompetansen, og hadde planlagt å gå andre året på vgs nå, for så å ta almenn påbygning året etter der igjen.

MEN, så gikk jeg inn på NKS' nettstudier, og ser at de stiller ingen opptakskrav til kurset "generell studiekompetanse"

Kan dette være sant?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja...hva skulle isåfall opptakskravet være? Kravet for å komme seg inn på vgs generelt er fullført grunnskole, så det er vel kanskje det eneste kravet på NKS også? Skjønner ikke helt hvorfor du blir så overrasket...???

Skrevet

HI

Det jeg er overrasket over er at alle andre har sagt at jeg må gå to år på vgs, for så å ta almenn påbygg på 3.året for å få den genrelle studiekompetansen...

Men her slipper jeg jo tydeligvis unna et helt år.

Høres jo litt merkelig at noen som kun har fullført grunnskolen, bare kan ta dette kurset og så få genrell studiekomp...

Skrevet

Vet om flere som har tatt alle 3 årene på vgs på 1 år, veldig komprimert og tungt...og dette igjennom en videregående skole. Tror ikek det er alle skoler som tilbyr dette, men dette var en skole på Finnmarkskysten - kan ha noe å si tro...??

For å få generell studiekompetanse trenger du strengt tatt bare en del fag - matte, norsk, engelsk, historie, naturfag...muligens et til...så det skal være fullt mulig å få dette raskere enn 3 år ja.

Skrevet

Problemet er at du blander allmenn påbygg og "Generell studiekompetanse"

Dersom du er over 23 år og har minimum fem år med skolegang/arbeid/omsorgsarbeid(omsorg for egne barn feks) kan du slippe unna med 1 år vgs for å oppnå studiekompetanse. Det er disse fagene NKS tilbyr (minstekravsfagene for generell studiekompetanse; norsk, matte, naturfag, historie, samfunnsfag og engelsk). Det er atså ikke det samme som allmenn påbygg.

Skrevet

hi

jeg er 21 år, og har kun bestått helse og sosial 1.året.

Kan jeg ta dette studiet over nett da?? Eller må jeg være 23 år, og det andre hun her over nevner?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...