Gå til innhold

Går tempen opp når man vanter mensen

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller ned??har ikm om 2 dager å min er 37,5?noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen??

Skrevet

Hos meg går den ned dagen før eller samme dag som mensen kommer..

Skrevet

Tempen skal gå ned når man får mensen. Min gikk fra 36.82 til 36.42 dagen før og til 36.13 dagen jeg fikk mensen. Det er sikkert litt forskjellig fra person til person, men det skal vel være lave temperaturer fra mensen til eggeløsning og så høye temperaturer etter el fram til mensen.

Skrevet

Og enda ett hakk høyere blir den om en er gravid =)

Skrevet

Men en annen ting.... Når temper du? Og bruker du tempmåler med desimaler? Syntes den tempen var høy for basaltemp å være...

Skrevet

hei petrine :o))bruker vanlog digital temp.....tok den ca 7tiden i kveld.forrige mnd var den lav på denne tiden så får vente å se...testet svakt svakt positivt i dag,derfor usikker :o)men føler jeg har mens murringer nå!

Skrevet

Å, men du kan ikke tempe basaltemping på den måten. Basaltempen må måles med en gang du våkner om morgenen, helst til samme tid hver dag etter minimum 3 timers sammenhengende søvn... :) Alle andre målinger har ingenting for seg. Tempen påvirkes hele døgnet av bevegelse, påkledning, om du akkurat har spist, om du akkurat har vært ute, har sittet i et varmt rom osv osv. Så den eneste temperaturen du kan bruke til info om syklusen din er basaltemperaturen om morgenen :)

Men som svar på spørsmålet ditt, så stiger tempen etter EL pga progesteroner og så faller den igjen når du får mensen, noen ganger dagen før, på selve mens-dagen, men kan også falle dagen etter. :)

Lykke til videre med prøvingen!

Vennlig hilsen M :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...