Gå til innhold

Dere som trener...er jeg slapp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha vært hjemme med barn i 3 år har trening ikke blitt prioritert. Jeg er opptatt av at barn ikke skal sitte i vogn men gå selv og derfor blir våre daglige turer heller ikke spesielt utfordrende for min del. 2-4 km i barnetempo over LANG tid. Nå har jeg begynt å jogge litt men bruker 50 minutter på 4 km. Er jeg i veldig dårlig form? Hva kan jeg gjøre for å få normal kondis igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du har to muligheter:

Intervall - du vil få raskere resultat på kondisjonen

Fortsette med løpingen i samme tempo som du gjør nå, men legg deg opp en fast rute. Når du når punktet hvor du ikke orker løpe lengre, løper du et minutt ekstra evnt. 100 meter ekstra. Dette øker du med for hver tur. Dette tar noe lengre tid og du vil ikke øke treningspulsen din på samme måte. Men det er en langt mer "behagelig" måte å trene seg opp på.

Selv var jeg fysisk sterkt trent før 1.mann..etter bekkenløsning i svangerskapet og det som krevde sitt klarte jeg faktisk bare løpe 2 km i starten på flat mark før jeg måtte ha rask gangepause et minutt før jeg kunne løpe litt til.. etter noen måneder var jeg ute på halvannen times joggeturer i godt tempo på skogsti med temmelig greit tunge bakker.. så nå er jeg sprekkferdig gravid her igjen med samme bekkenløsning.. det fine med det hele er at kroppen har lett for å huske, så om du har trent deg opp en gang eller flere før, så blir det lettere og en ser raskere resultater neste gang :)

Uansett om du går for intervall eller "pushe"metoden, så skal du se at du ser resultater..og lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...