gulda Skrevet 6. september 2010 #1 Skrevet 6. september 2010 Får man noe "ekstra-service" ved nytt svangerskap? Kommer jo til å være mye mer nervør nå, og kommer ikke til å klare å vente til jeg er fire måneder på vei før svangerskapet blir bekreftet (hjertelys hos jordmor).
gulda Skrevet 8. september 2010 Forfatter #2 Skrevet 8. september 2010 Dytter denne jeg. Noen som vet?
Håpet ble virkelighet! Skrevet 8. september 2010 #3 Skrevet 8. september 2010 Tror dette varierer fra fastlege til fastlege - min erfaring er at det var lite ekstra oppfølging etter MA nr 1 og 2, det var først etter den tredje at jeg fikk tilbud om utredning og tidlige ultralyder på Ullevål. Ved graviditet nr 2 fikk meg målt hcg-nivået mitt da, det var slik jeg fant ut at det hadde gått galt den gangen. Kostet på meg private ultralyder jeg. Virker som det beste er å ha en fast gynekolog man kan gå til ved ny graviditet. Kjenner til alle nervene og spenningen av å ikke vite - lykke til! )
Ginger-mor Skrevet 8. september 2010 #4 Skrevet 8. september 2010 Jeg har kun hatt en MA, og ble ikke fulgt opp noe nærmere ved neste svangerskap. Eller, det vil si: jeg fikk mye oppfølging, men det var senere i svangerskapet og pga liten tilvekst. Er helt sikkert en kombinasjon av hvem legen er og hva du som "pasient" ønsker. Jeg synes uansett det er viktig å bli fulgt godt opp hvis det gjentar seg flere ganger. Det hadde jeg satt pris på, i alle fall. Jeg tok privat UL rundt 3 mnd. Det var en god investering for mine nerver:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå