Gå til innhold

Hvordan sparer dere mest penger i hverdagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har redusert faste utgifter med nesten tusen kr, skiftet forsikring, sagt opp hus tlf, endret mobil abonnement og sagt opp mobilt bredbånd.

Jeg handler mat en dag i uken, og klarer å holde meg til det.

Har klart å spare opp 25 000 på 3mnd, og er sååå giret på å få sparekontoen på 50 000 før året er omme:)

Sparing gir jammen mersmak gitt!

Hva mer kan jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vet, det er kjempemoro når man ser at det hjelper! Du gjør stort sett som meg, men jeg er også en hyppig bruker av biblioteket, Der har de både filmer, bøker og blader:-)

Skrevet

Tenke over hvilke matvarer du handler. Feks så er rema 1000 sin Nordfjord kjøttdeig mye billigere enn gilde sin. Samme med pålegg, nordfjord har masse bra og billig pålegg. Generelt tenke billig merker fremfor de dyre.Smaken og innhold er sort sett den samme.

Tenke over når en har reseter igjen etter middagen, kan det brukes dagen etter evt som nistemat?

Handle inn vinterklær både til seg selv og ungene om våren når vinteren er over og butikkene har 50-70% salg, samme med vårklærne handle de inn når våren er over og det er salg i butikkene. Her er det enormt masse penger og spare. Her snakker vi faktisk flere tusen kroner.

Skrevet

Handler 1 gang i uken.

Ingen hustelefon.

Ikke det at vi trenger å streve for å spare.

Har ca 22.500 i utgifter i måneden, og 50.000 i inntekter (etter skatt)

Skrevet

Hei.

Virker som du er flink til å være bevisst på forbruket ditt!

Vi sjekker ofte mobilabonnement, bredbåndsleverandør, forsikring, strøleverandør osv, og bytter hvis det er noen som utmerker seg som klart billigere.

Vi handler en gang i uka, og handler da billigprodukter på de vi mener er ok. F eks first price bleier, tørrmat osv. Ferskvarer handler vi ikke de billigste merkene, men det kan være mye å spare på å velge f eks slaktern fremfor gilde osv.

Vi har fast trekk fra lønnskonto til regningskonto på lønningsdato, og fast trekk til sparekontoen. Det er morsomt å spare og se at kontoen fyller seg opp ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...