Gå til innhold

spiser dere bare sundt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Torsdag er jeg 10 uker på vei:) jeg prøver å drikke mere vann og spise mere sundt, men er veeeldig mye kjesken.

På jobb er det stadig noe kaker og diverse. Klarer dere holde dere helt unna usunne ting?

Endrer dere hele kostholdet fordi dere er gravide?Tenker da på middag og sånn.

Har lest noen plassser at man ikke skal spise salat utenfor hjemmet (for da vasker du den selv) Gjør dere det?

En som er konstant kjesken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiser ikke så veldig annerledes nå, men har lyst på litt andre ting enn før, så litt forskjell er det....;)

Har vært veldig plaget med kvalme, og har derfor ikke orket tanken på brus ,potetgull og sjokolade... Har av og til fått litt sann smågodt-kick da, så har spist litt av det...

Ellers har jeg to barn fra før, så middager og andre måltider er jo stort sett ganske sunne... Men nå har jeg blitt vanvittig glad i fisk plutselig(har bare såååå lyst på fisk til middag), så vi har gjerne fisk i forskjellige varianter 4 dager i uken (jeg får bare være glad for att barna mine er glade i fisk;)).

Av pålegg har jeg plutselig blitt hekta på leverpostei (har alltid likt det, men nå spiser jeg stort sett bare det)...

Jeg spiser helst ikke salat utenfor hjemmet... Er veldig nøye på vask av frukt og grønnsaker:)

Men det er med visse unntak ;om vi spiser middag hos noen jeg kjenner godt, som jeg vet er nøye når de skal vaske det de bruker i salaten f.eks. - da spiser jeg den... Unngår å spise salat på utesteder...

Skrevet

I begynnelsen av svangerskapet spiste jeg sunt og var skikkelig pike, men da jeg var kommet godt uti det tok det av. Begrenset meg ikke, var som en ete-zombie, sjokolade og kjeks og guffe hver dag. Blir kvalm av å tenke på det, særlig siden jeg holder på ennå...

Skrevet

Nei, jeg spiser akkurat som før, kanskje mer usunt til og med...

Men så har vi alltid spist relativt sunt, og sparer "kosematen" og brus til helgene. Er mer fysen nå, så blir oftere til at jeg sniker til meg noe usunt midt i uka nå enn før jeg ble gravid. Men tror ikke akkurat det er noen krise. Forrige svangerskap spiste jeg også akkurat det jeg hadde lyst på, og fikk en frisk gutt på 3500 gram. Gikk raskt ned til normalvekten min også, så bekymrer meg ikke så veldig...

Skrevet

Du kan skrive i overskriften at det er myntet på gravide. Forumet her deles, så her er det flere som ikke er gravide..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...