Gå til innhold

Tapas...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha tapas i bryllupet mitt,men trenger noen tips til hva.

Skal iallefall ha tapaskjøttboller,scampi i sweet shilisaus,kyllingklubber,pastasalat,spekefat,potetsalat,fruktfat,ostefat,

lefseruller med diverse i. Noen forslag på flere enkle men gode retter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha tapas og har bestilt fra et cateringselskap. Vi får ( i tillegg til mye av det du skriver) spyd med svinekjøtt, paprika og løk, foccaciabrød, aioli, urtedressing, salat med cherrytomater og parmesan. Skal i tillegg lage noen retter selv.

Skrevet

Ikke så mye tapastips, men har hørt om dem som går i tapasbryllup - og det er jo alltid for lite mat. Selv gikk jeg i tapasjulebord en gang - også her for lite mat. Så bestill myyyyyye:)

Skrevet

Jeg liker å ha vårruller på tapas. Det er også veldig godt og populært. Nederst på denne siden er en god oppskrift www.namme.blogg.no

ellers har du vel fått med det meste som er godt over her... kanskje store marinerte oliven også.

Skrevet

Det er dessverre min erfaring også...ikke så rart kanskje siden tapas ikke er beregnet til middag, men som småretter/ mellommat. Så bestill eller lag mye mer enn du tror.

Jeg har vært i konfirmasjon hvor det var tapas. Jeg forsynte meg litt beskjedent første runde og innen jeg skulle forsyne meg andre gang var det for det meste grønn salat, loff og poteter igjen. Ikke særlig "fest" over å sitte i finstasen og spise loff med smør for å bli mett. Mange tapasretter er også sånt som ikke metter veldig, så sørg for å ha masse!

• 4 måneder senere...
Skrevet

Det hadde vært godt,men de burde vel lages samme dagen?Eller kan vårrullene fryses?

Skrevet

vårruler kan fryses, kan stekes dagen før og haes i aluminiumsbakker og settes i ovne for å lunkes opp, eller du får noen til å frese dem lett før servering. Vi hadde vårruller på koldtbordet vårt i bryllupet, disse hadde jeg laget på forhånd, men frøs dem ned, tokk dem opp dagen før og hun som var på kjøkkenet freste dem rett før servering, gikk kjemoe fint det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...