Gå til innhold

Til dere som er gift..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har lyst.....stryk den.

JEG har lyst til å gifte meg..

Han blir sikkert med på det han og, haha.

Det jeg lurer på er hvor lang tid planleggingen til bryllupet tar?

Jeg vil jo helst være forlovet et år først. Men er det året nok med tanke på planlegging, to barn, jobb osv? Det skal ikke være et stort bryllup, men et medium et om man kan si det

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ingen om er gift her?? Whaaaat?

Skrevet

Det tar litt tid å planlegge. Sett deg ned å skriv opp alt som må gjøres til bryllupet. Så finner du frem en kalender som bare skal fungere som bryllupskalender og setter inn alt der sånn at du har oversikt over når det skal bli gjort. Leie lokale og booke kirka/tinghuset er noe av det første du må gjøre.

mange bryllupssider som kan hjelpe deg med planleggingen.

Lykke til og må dere leve lykkelig alle deres dager:-)

Skrevet

Vi brukte 2 mnd. på å planlegge og skaffe oss de papirene vi trengte. Eller det var så lang tid vi bestemte oss for, kunne nok klart det raskere. Hadde bare nærmeste familie med barn og forlovere med følge + barn. Vi hadde vært forlovet i 10 år, men ser ikke helt hvorfor du mener dere bør være forlovet 1 år først.

Skrevet

Vi brukte ganske nøyaktig ett år på planleggingen. Følte vi hadde god tid, men vi hadde ikke barn før vi giftet oss... Avhengig av hvor i landet du bor så kan det være lurt å booke kirke/lokaler først. De populære stedene blir gjerne booket opptil ett år i forveien..

Skrevet

Det kan ordnes på noen få måneder også, kommer jo an på hvem/hvor mange dere skal be, om det er i kirkebryllup eller ikke etc.

Skrevet

Tja,-en dag;) Hvis man reiser et eller annet merkelig sted og gjør det sånn som vi gjorde:) Romantisk og billig hehe... Lykke til med bryllup!!

Skrevet

Vi giftet oss 3 mnd etter jeg fridde. Brukte ikke lange tiden på planleggingen.

Hva i all verden tar 1 år?

Skrevet

Vi brukte ca. 6 mnd på å sette sammen bryllupet vårt med ca.80 gjester til middag, men det var litt fancy så var mange detaljer. Jeg vil anbefale deg å ha såpass god tid for å få tak i det du vil ha.. dere kan jo like gjerne planlegge alt ferdig på 2 mnd og så ha 4 mnd ventetid før bryllupet der dere ikke gjør noe, men tviler på at det blir slik at det blir masse tid til overs, det var nemlig massevis med stress på slutten hos oss.

I tillegg ønsker du/dere kanskje å slanke dere litt/ fikse hudproblemer eller andre skavanker før den store dagen, så dette tar jo gjerne endel tid (no offence altså..aner jo ikke hva ditt/deres behov er her) men jeg trengte nå det hele året vi var forlovet bare pga dette.. ble knallbra hud og lekker slank og lett solbrun i bryllupet og elsker bildene i ettertid :)

Nyt tida med planlegging, kan bli kjempekos om du slipper å stresse :) Hehe.. eller lykke til med frieri først kanskje..!

Skrevet

Tusen millioner takk for mange svar :):)

Jeg har hørt at det er ulykke å være forlovet under 1 år.

- jaaa, jeg er overtroisk.

Vi skal mest sannsynlig gifte oss i byfogden og ha DEN festen etterpå.

Sånn jeg ser det for meg iaf, hehe.

Men hvor mye kostet bryllupet deres?

Vi er også avholds, så vi drikker ikke.

Men er det sært at vi nekter gjesten våre?

Det skal jo være barn der tross alt.

...til å begynne med hvertfall :)

Ble litt gira jeg nå :D:D

Skrevet

Vi booket lokale et år i forveien, siden de beste lokalene ofte er opptatt opptil et år i forveien ;)

Fotografen booket vi et halvt år i forveien, begynte å prøve kjoler ca et halvt år i forveien også.

Blomster, mat osv kom i boks ca 3 mnd før bryllupet.

Ellers var det vel den siste uka i forveien som det var litt "styr", men vi hadde satt bort det meste, så var igrunn lite vi behøvde å tenke på selv ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...