Gå til innhold

Nå er det nok!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå synes jeg at jeg har vasket nok klær! Er på vask nummer 5 og har 3 igjen....Huset ser bombet ut hver søndag jeg skjønner det bare ikke... hehe

Sånn måtte bare få det ut. Jeg hater mandager hehe.Nå skal jeg ta meg en velfortjent dusj.

Hvordan gjør dere andre det? Rydder dere hver kveld og i helgene hvordan tar dere tingda... synes nemlig at vask avklær er så trist å gjøre i helgene men tror nestenjeg må begynne å gjøre det for å holde tritt på alt:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ehh - vi ukependler - dermed er det helt umulig å huske hva vi har hvor osv....

prøver å holde ting ryddig begge steder hele tiden, men det går jo litt skeis kan du si....

Skrevet

Vår regel er å sette på ein klesvask kvar kveld (fortrinnsvis når ungane legg seg, så den er ferdig til vi voksne skal i seng). Og så sette på trommelen eller henge ut tøyet neste morgon/formiddag om mulig.

Så lenge vi gjennomfører dette blir det ikkje haugar med skittentøy, så her i huset er det haugane med reint og tørt tøy som må brettast og ryddast som er problemet.

Generell rydding er vi ikkje spesielt gode på, men prøver å ha ein regel om at det ikkje ser verre ut når vi legg oss om kvelden enn det gjorde då vi stod opp. Det blir ikkje gjennomført alltid...

Skrevet

Er i permisjon så her går det en maskin om dagen med babyklær. Drar opp til loftsboden og henger de opp når jeg ikke er alene mer, så noen kan ta babyen.

Uansett dag, lørdag og søndag også:) Gjerne mer også i helgen, for da har jeg bedre tid!

Skrevet

Hos oss jobber både jeg og mannen min fra 8-16 hver dag, så det er om å gjøre å få satt over en maskin så fort som mulig (mens middagen er på ovnen), slik at jeg får hengt det opp/tromlet det før vi legger oss. Lar ikke trommelen gå mens vi sover, nemlig! Er veldig redd for brann.

Bretting av rent tøy o.s.v. blir gjerne gjort sånn innimellom andre ting, og iallefall etter middag. Det samme med støvsuging (1-2 ganger pr. uke ettersom hvilken årstid vi er i).

Gulvene får seg en omgang som regel på lørdags-formiddagen, og annet forefallende må bare tas når det finnes tid til det!

En hektisk hverdag, ja - men sånn er det når vi ikke har råd til annet enn at begge jobber 100%!

;-)

Skrevet

Her vaskes det en 3-4 maskiner i uka, tar det fortløpende og prøver å ha snora fri i helgene.

Rydding gjøres hver dag ja. Kjøkken, bad, stue og barnerom ryddes sånn passe bra ihvertfall, ting legges på plassen sin...så er det så mye enklere å finne frem og å vaske litt når vi gjør det...(stort sett en gang i uka).

Vi er to voksne og to barn (1 1/2 og 4 1/2)

Skrevet

Vi vasker vel 4 maskiner i uka, av og til 5.

Vi vasker når vi husker det. Eller når det er fullt. Skittentøyskurvene våre er ikke så store da...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Her vaskes det som regel en klesvask om dagen, så hauger med ubretta klær er problemet her også.

Utover det så er jeg, sitat mannen, dritflink til å rydde, men en idiot på å ha system....

Skrevet

Vasker ca en maskin med klær om dagen. Henger da opp de kærne når de er ferdige, og bretter og legger på plass det som er på snora fra før.

Da hoper det seg ikke opp med skittentøy, og hverken vi eller ungene trenger å ha så ekstremt mye klær for å ha nok.

Rydder også opp ting etterhvert, og det er stort sett ryddet hver kveld.

Når det gjelder husvask, tar vi ikke alt på en gang, men litt og litt. F eks badet på mandag, støvsuge på tirsdag, vaske kjøkkengulv på onsdag etc. Fungerer greit.

Man får ikke gullende, grønnsåpeduftende hus hver helg - men det holder heller aldri særlig lenge med unger i hus. Nå har vi det helt greit hele tiden. Det synes jeg er bedre enn å bruke helga på husvask.

Skrevet

Her går det 2-3 maskiner om dagen. Jeg jobber bare 50% da og det hjelper veldig:)

Må nok vaske klær selv om det er helg ja, hvis ikke hoper det seg opp med en gang!

Jeg setter gjerne på en maskin om kvelden med tidsinnstilling slik at den er klar til å henges opp når jeg står opp. Ellers vasker jeg 1-2 maskiner etter jobb.

Vi er 5 i familien + en huns og en katt. Ene snupp er også sengevæter så når uhellet er ute, blir det jo ekstra sengetøy og dyne som må vaskes også.....

Skrevet

Vasker nok 7-8 maskiner i uka.Pleier vaske på hverdager,som regel på kveldnene og henger opp på morgenen.Pleier ikke hope seg opp her med hverken skittentøy eller ubretta rene klær.Ganske flink til å få det unna:)

Vasker ikke i helgene hvis det ikke er noe spesielt,men da er jo mandagen ganske travel på akkurat det området:)

Skrevet

vasker klær var dag jeg. hater å se at kurven er full. vasker 3 maskiner bare på lørdag for da skifter jeg på sengene,vasker hånduker og vanlige klær.

Skrevet

Mandag er den store klesvaskdagen.

Rydde gjør jeg hver kveld, lurer fælt på hvordan det kan bli så rotete i løpet av en dag. Helgene er rydde og vaskefrie, da bare koser vi oss :-)

Er for det meste på hytta så da blir det ikke så ille hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...