Gå til innhold

Barnet mitt sliter veldig med huden sin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden hun var 5 mnd har hun hatt atopisk eksem og nå er hun 5 år. Har vært hos barnelege mange ganger, og alt hun får er kremer som skal smøres på. Desverre er det ingenting som hjelper.

Eneste er på sommeren, da er hun kjempefin i huden. Regner med det har noe med solen å gjøre, og temperaturen.

Nå som september har kommet og det er slutt med sol på kroppen begynner huden og bli fryktelig tørr.

Gruer meg til vinteren for da blir hun noen ganger så tørr at hun blør :(

Altså hva skal en mor gjøre? Legge ungen i solarium innimellom eller???

Føler meg helt rådvill....hun klør og klør hele natten nå også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker dere saltvannsbad? Det hjelper ofte på atopisk hud. Ellers er smøre-smøre-smøre eneste behandlingen. Og om hun er riktig ille over tid kan behandlingsreiser til sydligere støk på vinteren bli et alternativ. Eksem henger også ofte sammen med allergi og overfølsomhet så vær nøye med å bruke rene produkter, unngå såpe som tørrer ut huden, parfymer, skyllemidler og vaskepulver som kan irritere, metaller og annet som kan gi kontaktallergi. Bruk klær uten skarpe kanter og sømmer som kan irriter, unngå klær med sterk innfarging, og vask alt tøy før bruk.

Skrevet

Takk for tipsene men desverre er alt utprøvd. Har skrevet mange innlegg her opp gjennom årene og prøvd alle tips. Saken er at det funker kanskje litt i begynnelsen men så blir hun like ille igjen.

Men det er den sola som gjør underverker. Så fort det er varmt nok til å kaste klærne og hun får litt sol på kroppen så får hun babyhud igjen.

Er dette smøregreine så bra da? Altså disse kremene inneholder jo mye greier, selv om de skal være bra.

Tror neppe vi får godkjent noe behandlingsreise for alle barnelegene sier bare: " jaja hun vokser det av seg bla bla bla". Virker ikke som om de tar det så seriøst. Greit hun er ikke alvorlig syk, men dette er til en stor plage for henne.

H.I

Skrevet

Har også en datter som tørr eksemhud, og da særlig om vinteren, hvor hun kan bli så tørr at hun blør. (Hun er fire år nå)

Du har, som du skriver prøvd alt, så da er det ikke så lett å komme med råd. Tenkte alikevel at jeg skulle si hva som hjelper for oss. Den eneste kremen som fungerer på huden til datteren min er Apobase (den røde) alle andre jeg har prøvd blir som en "dråpe vann i sahara".

Og som hun skriver over her, så smører jeg henne flere ganger om dagen i vinterhalvåret, og da blir det bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...