Gå til innhold

Någon med "håll"/"hold" på sidan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har varit plågad av detta sen natten till söndagen..

Det känns som att jag har fått håll/hold eller att något har "gått i sönder" inne i magen! Detta gör väldigt ont och kan knappt vända mig i sängen eller dra in pusten ordentligt eller röra mig som vanligt! Någonanna som har upplevt detta som kanske kan ge några tips på vad man kan göra åt detta och framförallt berätta vad det kan vara för något??! Vet inte om man ska ringa till jordmor?

Är förstföderska och har termin 2 januari, så är i vecka 23+2 idag!

klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt det sånn. Var en jordmor som sa til meg at det rett og slett hadde med tregere fordøyelse å gjøre. Jeg var sånn et par døgn, spiste endel tørka aprikoser for å få gått litt mer på do, så ga det seg. Kan jo være det samme....Jeg klarte ikke engang ligge på den siden om natta,-var kjempevondt!

Skrevet

Ja, jeg har hatt det sånn - siden jeg var ca 17 år gammel, altså langt ifra gravid! Jeg har fått det i perioder, og det kjennes ut som om det sitter en kniv i siden på meg, får ikke trukket ikke pusten eller beveget meg fordi det gjør så infernalsk vondt. Det kan komme i siden på magen, men mest vanlig lenger opp, under ribbena.

Jeg var innlagt på sykehus 2 ganger for dette i tenårene, men de fant aldri ut årsaken. Jeg var på utallige undersøkelser, men de konkluderte med at det kunne være muskulære smerter som skyldtes stress, rett og slett.

I voksen alder har det blitt mye bedre, men jeg får det av og til, hvis jeg er veldig bekymret for noe eller går veldig stresset over en periode. Det varer sjelden lenger enn et minutt.

Nå i graviditeten har jeg kjent det av og til, og er ganske sikker på at det skyldes overbekymring for den lille i magen (har ikke hørt hjertelyd eller vært på ul, så har vært ganske stressa for om alt er bra). Jeg antar det går over når jeg har vært på ul nå på torsdag :-)

Skrevet

Jeg har termin 3 jan. og har også hatt denne følelsen et par ganger nå i det siste. Ene gangen var når jeg var ute å gikk tur! Da stoppet det når jeg stoppet, men kom igjen med en gang jeg begynte å gå, men ga seg etter en liten halv time.. Føltes som leverhogg/hold eller som om noe var strekt inni der på en måte! Men jeg har ellers også endel mageknip om dagen kombinert med kvalme.. Dette tror jeg skyldes en blanding av veldig treg fordøyelse og stress. Men kjipe greier er det uansett!!! Men tenker som så at alt som går over er ikke farlig ;) Flere som har det på samme måte???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...