Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #1 Skrevet 6. september 2010 Denne mnd kom jeg skikkelig dårlig ut. Trodde jeg skulle klare det, men nei det gikk ikke gitt. Jeg er alenemor, og får O.S Har jeg noen som helst mulighet på å få noe sosial hjelp denne mnd? Og hva sier jeg til de da liksom? Jeg dreit meg ut på forbruket denne mnd? Fikk noen uventede utgifter, som jeg så meg nødt til å betale. Iallefall. Jeg får penger om noen dager, men har ikke mat hjemme så det rekker. Ingen jeg kan spørre om å låne, og 5 kr på konto. Pluss en pose med pante flakser tilsvarende 27 kr. Men det rekker ikke til mat for oss to i 4 dager. Føler meg patetisk, og som en utrolig dårlig mor.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #2 Skrevet 6. september 2010 Har du ingen verdens ting du kan lage mat av? tørrvarer i skapet, mel og sukker? Noe kjøtt i frysen??
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #3 Skrevet 6. september 2010 Nope, det ble skrapet i løpet av helgen. Nå har jeg grøt til gutten, men ikke nok til at han klarer seg ut uken. Det er ikke så farlig meg meg, for jeg har ris og en kylling fileet. Ris og soya saus funker fint det. verre er det med gutten.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #4 Skrevet 6. september 2010 Noe du kan selge??? Gratis å legge ut ting for salg på kjøpe bytte selge sider på facebook Hvor gammel er gutten din da? >First price kneip koster under 7 kr.
Dr. Greve Skrevet 6. september 2010 #5 Skrevet 6. september 2010 Gå på NAV. Du har rett på nødhjelp, men det er skjønnsbasert vurdering. Ville tro dere kvalifiserer i den situasjonen dere er i nå.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #6 Skrevet 6. september 2010 Hvor bor du da? Om du ikke får hjelp på nav, så kan du få mat av oss! Vi har masse i fryseren som bare ligger der...
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #7 Skrevet 6. september 2010 Uff... Er ikke alltid lett med de pengene...:/ Skal gjerne få mat av oss også... Håper iallefall det ordner seg på ett vis...
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #8 Skrevet 6. september 2010 En pose havregryn koster ca 20 kr. Da har du grøt til deg og barnet i flere dager. Eller ta en tur til Kiwi og se etter varer som har gått ut på dato. Overtrekk kontoen med en femtilapp, eller leit gjennom alle gamle jakker og vesker og se hva du finner. Sparebøssen eller sparekontoen til barnet kan kanskje låne ut noen tiere? Du vil føle deg bedre om du kommer deg ut av dette på egen hånd, 4 dager er ikke all verden.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #9 Skrevet 6. september 2010 Vet du det tenkte jeg ikke på her i min desperasjon. Han har jo sparebøsse. Han er 13 mnd, og er litt vanskelig i matveien. Men om han blir sulten nok, så spiser vel han også noe han ikke liker. Det ordner seg nok. Takk til dere som tilbø dere.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #10 Skrevet 6. september 2010 Du får OS, men har du søkt om bostøtte? Du må da være kvalifisert til å få det, skulle jeg tro. Det skal ikke være sånn at du må låne penger av babyen din, du må gå på nav å søke om mer stønader! Lykke til, dette ordner seg nok!
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #11 Skrevet 6. september 2010 Ja, jeg får bostøtte. Det er den som kommer om noen dager. Men syns det er fryktelig vanskelig å gå til sosialkontoret når jeg får O.S og det er meningen jeg skal klare meg på det. Pleier jo å klare det også, men denne gangen gikk det skeis gitt.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #12 Skrevet 6. september 2010 Huff, da vet jeg ikke hva jeg skal råde deg til =( Hadde du bodd her skulle jeg hjulpet deg. Dette kan skje alle.. Men, du har ikke en snill venninne, nabo eller et familiemedlem som kunne lånt deg noen hundringser?? Igjen, lykke til!
B-real Skrevet 6. september 2010 #13 Skrevet 6. september 2010 Ser ikke noe problem i å låne litt fra sparebøssen til ungen
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #14 Skrevet 6. september 2010 Til 13:43 Selvfølgelig må hun låne penger av ungen før hun går på sosialtjenesten. Hun har jo da midler til mat! NØDhjelp, da skal du omtrent stå i brann.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #15 Skrevet 6. september 2010 På sparebøssen til Lillen var det foresten 95 kr, men fikk iallefall kjøpt litt. HI
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #17 Skrevet 6. september 2010 Huff, ja.. det er trist at det er så vanskelig å få hjelp at man må låne av sparepengene til barna for å overleve.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #18 Skrevet 6. september 2010 ?????? Hun får jo hjelp, men har administrert økonomien litt dårlig slik at hun fikk for store utgifter denne mnd.. I tillegg HAR hun jo penger (dog i barnets sparebøsse) slik at hun kan klare seg til hun får lønn.. Kan jo ikke være slik at man skal kunne få sosialstønad i slutten av mnd bare fordi man har brukt for mye penger i begynnelsen av mnd..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå