Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #1 Skrevet 6. september 2010 Jeg har et barn på 10 mnd. Hun er begynt i barnehagen, men hun gråter ikke når jeg drar, og viser ikke spesielle tegn til glede når jeg kommer tilbake. Er dette et tegn på dårlig tilknytning? Jeg synes dette er helt forferdelig :-(
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #2 Skrevet 6. september 2010 Er hun vant til å være hos besteforeldre? Er hun vant til at du stikker ut om døra for å ta en røyk? Er hun vant til at barnefar er mye sammen med henne uten deg?
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #3 Skrevet 6. september 2010 Slapp av, det der går i perioder! Plutselig blir hun helt umulig å levere og bare gråter og du ønsker deg tilbake til tida hun ga blaffen i at du gikk... ;-) Det er ikke sikkert at hun helt forstår at du blir borte mer enn et øyeblikk enda. Det er ikke alle barn som blir like hysteriske for at mor går, og det er ikke noe galt med barna av den grunn. Du hører bare mest fra de som har hylende unger fordi det oppleves så fælt og derfor virker det som det mest normale. Man skal liksom ikke klage over at ungen ser ut til å klare seg helt fint, og de som har barn som gråter trenger noe å trøste seg med. Hilsen en med to trygge barn uten tilknytningsproblemer som begge har hatt kort tilvenning uten en eneste tåre ;-)
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #4 Skrevet 6. september 2010 Ja, hun er vant til å være mye sammen med andre. Det har ikke vært omsorgssvikt slik jeg tenker på det hjemme hos oss, men det er mulig hun har lekt for mye alene, siden jeg er alene med henne? Hun har alt hun trenger, men har jeg gitt henne for lite oppmmerksomhet? Dette skjærer meg dypt i hjertet :-( Er det noe jeg eventuelt kan gjøre for å få bedre tilknytning?
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #5 Skrevet 6. september 2010 Tusen takk for svar begge to! HI
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #8 Skrevet 6. september 2010 Tror du skal ta det helt med ro jeg. Hun er nok bare trygg på situasjonen. Hun trives med å være i barnehagen og vet at du kommer tilbake. Slike ting går veldig opp og ned. Min 5-åringer har perioder hvor hun gråter når jeg går, og perioder hvor hun ikke bryr seg. Og sånn har det vært hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå