Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #1 Skrevet 6. september 2010 Hvilke rammer flexer dere innen?
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #3 Skrevet 6. september 2010 Jeg jobber riktignok ikke i NAV, men er statsansatt. Der har vi kjernetid fra 09.00-14.30 hele året. Det samme gjelder vel i kommunene (for administrativt ansatte).
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #4 Skrevet 6. september 2010 Hvor mange timer per dag er minimum? Kan man jobbe eksempelvis 7 timer annenhver uke, og 9 timer den andre uka? Eller er det 8 timer uansett?
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #5 Skrevet 6. september 2010 Mellom 09.00 og 14.30 er minimum, om man ikke har avtalt noe annet, f.eks. pga barneomsorg. Gjennomsnittlig over året blir det 7,5 timer pr. dag, om man ikke opparbeider mertid.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #6 Skrevet 6. september 2010 Dessuten er det slik at man ikke kan pådra seg mer enn 10 minustimer uten å risikere lønnstrekk.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #7 Skrevet 6. september 2010 Takk for svar. Det betyr at vi kan få den vanskelige pendle- og barnehagekabalen til å gå opp dersom jeg søker en slik stilling:)
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #8 Skrevet 6. september 2010 I sin tid hadde vi det slik at jeg kunne vente med å komme til kl 09.30 om morgenen et par dager i uka, uten redusert stilling av den grunn. Sørget bare for å jobbe desto lenger et par dager i uka (men det trenger ikke gå i balanse uke for uke, bare ikke minustimene overstiger 10).
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #9 Skrevet 6. september 2010 Det høres veldig bra ut. Jeg kan forsåvidt komme ganske tidlig om morgenen, for mannen min rekker uansett jobben hvis han leverer, jeg må bare stå opp med hanen. Det er om ettermiddagen problemet oppstår, for han rekker bare hente annenhver uke, og selv da må han komme løpende fem minutter før stengetid:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå