Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #1 Skrevet 6. september 2010 Har lite bad og venter vår første baby. Er ikke plass til å tørke klær på badet når stellekommoden kommer. Vil dere anbefae meg å kjøpe tørketrommel, eller kommer babyklærne til å krympe osv?
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #2 Skrevet 6. september 2010 Tror kanskje klærne krymper litt ved bruk av tørketrommel... men noen tørketromler kan en jo stille inn på forskjellige varmer, så kanskje det går greit. Selv kunne jeg ikke klart meg uten, men bruker den kun til håndklær og sengetøy, noe det går mye av.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #3 Skrevet 6. september 2010 vi hadde tørketrommel, men lot være å kjøpe ny da den siste ble ødelagt. Jeg har egentlig ikke hatt behov for det..kan du ikke tørke klær på terrasse/soverom/evnt stua? sparte strømutgifter og klær/sengetøy/håndklær som holder seg fine lengre
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #4 Skrevet 6. september 2010 Jeg syns tørketrommel er ett must... Mest med tanke på håndklær osv.... De blir så myke og deilige når de tørkes i tørketrommel... Jeg tørker også det meste av barneklær i tørketrommel...De krymper ikke noe særlig...
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #5 Skrevet 6. september 2010 Vi har tørketrommel, men den brukes kun om vi feks har vært på ferie, eller har omgangssyke i hus slik at det hoper seg opp med klesvask. Rett og slett fordi vi ikkje har så mye tørkeplass. Også er den kjekk om man skal bort og "MÅÅ" ha den kjolen som er til vask, så får man klærne fort tørket. Men i snitt vasker vi en maskin klær annenhver dag, og tørker en-tre trommel i mnd, så noe must er det ikke. Har mye med vanen å gjøre og om man har plass til tørkestativ en plass i hus/leilighet, evt ute.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #6 Skrevet 6. september 2010 Vi har katte do på badet så vi har tørkestativet på kjøkkenet sånn at det ikke blir stygg lukt i klærene. Jeg har veldig dårlige erfaringer med tørketrommel siden den krymer klærene og sliter veldig på stoffet. Men hvis du pleier å kjøpe nye klær ofte så er det bare å bruke tørketrommel=)
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #7 Skrevet 6. september 2010 vikjøpte tørketrommel da vi fant ut at jeg var gravid sist.... og den har seriøst kommet godt med!! akkurat nå tror jeg ikke at jeg kunne levd uten haha! (blitt bortskjemt..)
The Bad Gal Skrevet 6. september 2010 #8 Skrevet 6. september 2010 Bruker kun tørketrommel til håndklær, kluter og sengetøy, aldri til klær, de blir bare stygge og krymper i tørketrommelen, syns jeg. (har 2 små barn)
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #9 Skrevet 6. september 2010 Vi kjøpte til babyen kom, og har ikke angret ett sekund. Kanskje vi var sløsete (nei renslig..), men brukte minst 2 gulpekluter til hvert måltid - blir fort 10 pr dag, minst 1 stor håndduk pr dag ved daglig bading, og 3-4 vaskekluter pr dag. Bodyene kom det gulp på, brukte i snitt 2 bodyer pr dag. Hadde ikke gulpebarn altså, men hadde det kommet melk på kluten/bodyen gikk den rett til vask. Jeg ser ingen grunn til å ikke ha tørketrommel. Men vil du ha litt ekstra tidsfordriv i husarbeid, så ikke kjøp;)
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #10 Skrevet 6. september 2010 Vi har også ett veldig lite og trangt bad, ikke plass til stellekomode så vi skal ha ett slikt Ikea opphengbart stellebord! Tørketrommel har vi også gått til innkjøp av , den skal vi ha oppå vaskemaskinen. Fikk med noen knotter til å ha under tørketrommel for at den skulle stå stødig oppå. Tørketrommel skal ikke brukes til klær. Sier seg selv at det sliter på stoff og farge. Vi har skaffet oss det for å få tørt sengetøy, håndklær, kluter og slikt. Er det som tar plass å tørke
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #11 Skrevet 6. september 2010 Vi bruker tørketrommel til undertøy, hådkler og sengetøy. Perfekt
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #12 Skrevet 6. september 2010 Sier seg selv at du ikke skal tørke klær i tørketrommel? Tørker det meste av klær i tørketrommel, både til oss voksne og barna. Merker ikke stort til hverken krymping eller merslitasje, med en tørketrommel av bra kvalitet tror jeg ikke det er noe problem.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #13 Skrevet 6. september 2010 Nei,det synes jeg ikke. Ikke når barnet er liten men er veldig glad for at vi kjøpte oss tørketrommel da jenta vår nærmet seg året,etter hun startet i barnehagen er det blitt veldig mye vasking..
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #14 Skrevet 6. september 2010 Vi har ikke tørketrommel og har klart oss fint, har tre barn i forskjellige aldere og mye klesvask. Har tørkestativ ute under tak og et til bruk inne når det er dårlig tørk ute og til penklær ol, har fast plass på loftsgangen. Med både vedfyring, varmepumpe, pluss at vi ikke bruker tørketrommel så bruker vi mye mindre strøm enn folk flest har jeg kommet fram til.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #15 Skrevet 6. september 2010 Det er kjekt med tørketrommel, da spesielt til store ting som sengetøy ok håndklær. Men det er vel ikke et must akkurat. Tips i forhold til det med plass er å kjøpe en kombi-maskin, det gjorde vi pga. liten plass på badet og det fungerer kjempefint!
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #16 Skrevet 6. september 2010 Merker litt krymping ved undertøy, de der strikkene i linningen kan ikke være laget for varmebehandling..
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #17 Skrevet 6. september 2010 Det er ikke et must, men det hjelper. Jeg tørker undertøy, håndklær, sengetøy, bodyer osv. Barnehagetøyet til eldstemann er jeg veldig glad jeg kan tørke i trommel. Akkurat det med krymping er ikke det største problemet, er jo bare å kjøpe klærne en størrelse større det.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #18 Skrevet 6. september 2010 Vi har kombimaskin (vask og tørk i ett) pga lite bad da vi kjøpte maskina, syns den fungerer dårlig på tørkefunksjonen! Henger stort sett alt tøy opp på stativ eller kleshenger, men resultatet er at vi nesten alltid har klesstativene i stua.... Gleder meg til maskina går i stykker, da skal jeg ha både vaskemaskin og tørketrommel - begge med stor kapasitet! Vi er bare 3 foreløbig, men vasker sikkert 10 maskiner i uka...
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #19 Skrevet 6. september 2010 Jeg bruker ikke tørketrommel og savner det ikke heller. Vi har heller ikke plass til å henge tøy på badet men finner andre plasser å henge det.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #20 Skrevet 6. september 2010 Vi bruker ikke tørketrommel. Savner det heller ikke. Jeg synes klærne slites så vanvittig fort i tørketrommel, så jeg har ikke lyst til å ha det. Moren min og jeg kjøpte oss like håndkler for noen år siden. Hennes er tynne kjipe filler nå, mens mine er nesten like fine, sikkert dobbel tykkelse av de tørketrommelkjørte.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #21 Skrevet 6. september 2010 Nei,det er det ikke...iallefall ikke med et barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå